Lippo Vanessa

Listi

Trådstartare
För en vecka sedan köpte jag en ny dressyrsadel till min islandshäst. En Lippo Vanessa blev det och jag är riktigt nöjd måste jag säga. Har hört att den används flitigt både bland islandsfolk och bland "vanligt dressyrfolk".

Någon som har eller har haft en Vanessa och vad tycker du/ni om den?

Jag har också en Lippo Jessica pro. Köpte den för drygt ett år sedan till ett litet Lipizzanersto. Både jag och hästen trivs mycket bra med den. Skön att sitta i och ligger bra på hästen. Tycker dessutom det är en fördel att man enkelt kan byta koppjärn i den.

Även jag har en Lippo Jessica Pro till mitt fullblod. Mycket trevlig sadel till framförallt ett väldigt bra pris :)
Både jag och häst älskar sadeln :)

Vad kul att ni är nöjda med märket/sadeln! Jag tror jag har hittat en sadel jag kan ha i många år. :D Som hästägare så är det guld värd!

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 208
Senast: Reshästen
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 310
Senast: tomte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka