Bukefalos 28 år!

NiNi

Trådstartare
Hur håller man litchiplantor vid liv under vintern. Petade ner några kärnor och nu har jag ca 10 plantor. Klarar de sig inomhus sedan?
 
Sv: Litchi

Jag har inte ens tänkt tanken på att odla egna! :idea: Inte en susning om hur man håller dem vid liv, men förväntar mig regelbundna rapporter om hur det går för dina tio!
 
Sv: Litchi

Jag tror att det finns ett träd i Anderssons växthus i Bergianska (Stockholm), det går säkert att ringa dit och fråga. Eller kolla med en annan botanisk trädgård ;)

Jag satte också kärnor av diverse, lichi, rambutan, logan, tamarind mm De växte bra i sina krulor på fönsterbänken i söderläge på vintern och ute i trädgården på sommaren. Tamarind har fina blad, jag gillade den men så var jag borta en längre period en vinter och de flesta dogade, utom just tamarinden som fällde bladen och fick nya när jag började vattna igen :love: Men jag dödade dem tyvärr efter ett par år genom att lednsa på vattningen. (Jag beskar hälften av de små plantorna efter ett år, alla verkade må bra av det.)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har ett fritidshus där jag i nuläget har pelargoner. På sommaren står de ute eller i fönstren, på vintern står de i ett fönster utan...
Svar
13
· Visningar
624
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Oerhört viktig fråga 😅 Jag lyckades bli beroende av avsvällande nässpray förra vintern/våren och det tog ganska lång tid innan jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 143
Senast: Sirap
·
Relationer Jag träffade en kille. Världens finaste. Jag föll för honom som jag aldrig fallit för någon tidigare, jag har aldrig känt så starka...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: moster_punk
·
Kropp & Själ Sen många år brukar jag ibland känna som en trådaktig sak som sitter på insidan av kinden. När jag petar på den med tungan känns det som...
Svar
2
· Visningar
399
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp