lite frågor om bomlös sadlar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mctucker
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 728
Sv: lite frågor om bomlös sadlar!

jag köpte aldrig hööks sadeln utan ska istället köpa en knights. har du någpn erfarenhet av dom, de är ju betydligt böttre kvalite på dom.

vad tyckte du om knights sadeln? har beställt en sådan nu, blev ingen hööks sadel.

Nu har jag inte ridit jättemånga timmar i den, men det var den sadeln som fick mig att säga att "aldrig mer bomsadel"

Nu har jag inga problem med att sitta brett, och den sadeln som jag red i var uppaddad för att det inte skulle bli så brett.
Jag upplevde den som stadigare än Hööks (dock är sadlarna ridna i på två olika hästar) och att den är lite mer rejäl i kvaliten.
Det är fortfarande inte den där perfekta läderkänslan, men det är iaf inte så att man kan tro att jag snott grejerna från min barbie-låda och förstorat (svammel svammel)

Den har dock gått MÅNGA fler mil och MÅNGA mer timmar än min sadel och känns fortfarande fräsch.
Min sadel var svart när jag köpte den, någon gång i maj kanske... Nu är den grå.

Dock vet jag att ägarna till sadeln har problem med att padden inte ligger still (precis som jag har med min Hööks)
Jag hoppas att du blir nöjd iaf!

får hoppas det. jag funderade även på att köpa en supreme shortback D men jag hittar inge info om den på internet. verkar konstigt.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 156
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
641
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 299
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka