S
__Stilett__
skulle behöva lite hjälp.
ja alltså bara det som går att se på dessa bilder.
haft sadelproblem med hästen, alla sadlar ligger i luften (åkte iväg o provade sadlar, och noll sadlar passade) åkte hem med orden att hästen skulle ha kilbossor och rak bom.
Jag är lite osäker, delvis växer han ju till o från (unghäst)
och jag är rädd att kilbossorna ska trycka! :-(
man tycker ju ibland att baken blir högre o så i samband med att hästen växer....
Jag har precis köpt denna sadel,,,beställt från nätet i hopp om den ska passa. Vill gärna ha lite tips på vad just du kan se på dessa bilder. (har även en med svängd bom men som ligger i luften)
juxet är att vi har ridit i den 2 ggr, första gången satt jag i sadeln och då kunde jag bara känna och ej se.
andra gången lät jag en annan ryttare rida och det jag märkte var att den såg ut att trycka i samband med uppsittning, i typ 3 min ?
schabraket trycktes ner under bossorna.
När hästen väl blev riden syntes inte detta ngt mera och sadeln låg på plats hela ridpasset utan att "kana runt eller resa sig".
reste sig kanske ngn ½ cm men det var knappt synbart.
Under longering låg sadeln även på plats.
Men jag är rädd at bossorna ska trycka. (även om vi inte sett ngt uner ridning i sig)
Det är en Princeville Edingburgh (allround)
bild
bild
bild
bild
bild
bild
bild
bild
bild
Här är dressyrsadeln (oxå kilbossor): Isabell Werth
Jag är även här lite oroad för ev tryck.
bild
bild
bild
Man har ju hört lite ett o annat om kilbossor, så jag vill gärna veta lite vad man bör tänka på, vad för typ av hästar det passar o dylikt.
ja alltså bara det som går att se på dessa bilder.
haft sadelproblem med hästen, alla sadlar ligger i luften (åkte iväg o provade sadlar, och noll sadlar passade) åkte hem med orden att hästen skulle ha kilbossor och rak bom.
Jag är lite osäker, delvis växer han ju till o från (unghäst)
och jag är rädd att kilbossorna ska trycka! :-(
man tycker ju ibland att baken blir högre o så i samband med att hästen växer....
Jag har precis köpt denna sadel,,,beställt från nätet i hopp om den ska passa. Vill gärna ha lite tips på vad just du kan se på dessa bilder. (har även en med svängd bom men som ligger i luften)
juxet är att vi har ridit i den 2 ggr, första gången satt jag i sadeln och då kunde jag bara känna och ej se.
andra gången lät jag en annan ryttare rida och det jag märkte var att den såg ut att trycka i samband med uppsittning, i typ 3 min ?
schabraket trycktes ner under bossorna.
När hästen väl blev riden syntes inte detta ngt mera och sadeln låg på plats hela ridpasset utan att "kana runt eller resa sig".
reste sig kanske ngn ½ cm men det var knappt synbart.
Under longering låg sadeln även på plats.
Men jag är rädd at bossorna ska trycka. (även om vi inte sett ngt uner ridning i sig)
Det är en Princeville Edingburgh (allround)
bild
bild
bild
bild
bild
bild
bild
bild
bild
Här är dressyrsadeln (oxå kilbossor): Isabell Werth
Jag är även här lite oroad för ev tryck.
bild
bild
bild
Man har ju hört lite ett o annat om kilbossor, så jag vill gärna veta lite vad man bör tänka på, vad för typ av hästar det passar o dylikt.
Senast ändrad av en moderator: