Lite kräsen tydligen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tänk att det ska vara så svårt att hitta på god, nyttig, enkel och snabblagad mat. När jag kommer hem från jobbet vid sexblecket så är jag inte det minsta sugen på att ställa mig och laga mat. Då är jag nämligen vrålhungrig och vill ha mat NU på en gång med detsamma. Typ.

Så jag försöker så gott det går laga mat på helgerna och sen frysa in och leva på rester resten av veckan. Men det är inte alltid jag lyckas med det och jag har så extremt dålig fantasi på vad jag ska laga. Idag har jag suttit och letat efter nya recept och det blir bara nej, nej och nej på allt. Allt verkar krångligt eller kräver ingredienser som jag oftast inte har hemma eller ens brukar använda. Ibland har jag gjort sådana rätter men det slutar ofta med att jag får någon konstig ingrediens över hemma som jag inte vet vad jag ska göra med för att maträtten antingen var för krånglig eller inte tillräckligt god för att göra om.

Men samtidigt är den mat jag brukar laga rätt rejält trist. Linssoppa med morot och curry, ärtsoppa med fläsk, yogigryta, marockansk fiskgryta, röra med bönor och tomat, kycklingcurry, kyckling med grönsaker och kokosmjölk, ibland varmrökt regnbågslax med potatis och hovmästarsås. I vissa lägen räddar jag mig med burkmat såsom fiskbullar, ravioli eller gulaschsoppa eller så köper jag färdig thaimat.

Kycklingrätterna är klart godast. Jag skulle kunna äta kyckling nästan jämt. Dessvärre är det den maten som ger mig sämst samvete :( Och jag längtar efter en god köttfärssås med spaghetti men törs inte köpa köttfärs p.g.a. blodfobin.

Quorn äter jag inte, korv och andra färdiga charkuterier undviker jag och kött klarar jag inte av att hantera. Jag startade en mattråd här på buke och fick bra tips men den tråden verkar inte ligga kvar för jag kan inte hitta den bland de trådar jag startat.

Ibland tänker jag att jag ska ta någon måltidsersättning bara för att slippa laga mat men de funkar inte så bra på mig. De mättar nämligen inte tillräckligt (provat bars).

Idag blev det åter linssoppa för femtielfte gången den här veckan. Äh, varför måste man äta varje dag?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp