Ljusbrunt träns till svart sadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare afsana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 849
A

afsana

Vad tycker ni? Kan man ha ljusbrunt träns (till rödfux) och svart sadel med ljusbruna bossor?
Är det snyggt eller ser det konstigt ut?:confused:
Någon som har det får gärna sätta ut bild.

Sv: Ljusbrunt träns till svart sadel?

Jag har ingen bild, men...

Är sadeln ljusbrun under så tycker jag att det kan funka med tränset. Om det syns att den är det när man rider. Däremot inte om sadeln varit helsvart!

Jag tycker det är helt OK, man ser ju så lite av sadeln ändå när ryttaren sitter där.

Då är jag mer noggrann med att matcha t.ex. träns och benskydd.

snyggt blir det ju inte o blanda.
om du redan har tränset så använd det, så noga är det inte.
man ska du köpa ett nytt träns så tycker jag att du ska köpa i samma färg som sadeln.
varför inte ett svart träns med ljusbrunt foder?
bättre matchat kan det väl inte bli?

snyggt blir det ju inte o blanda.
om du redan har tränset så använd det, så noga är det inte.
man ska du köpa ett nytt träns så tycker jag att du ska köpa i samma färg som sadeln.
varför inte ett svart träns med ljusbrunt foder?
bättre matchat kan det väl inte bli?

Håller helt med...

Inte ljusbrunt till fux öht :p

det går ju ;) men hur snyggt det är återstår att se.. men så farligt är det inte tkr jag.

allt går ;)
men jag är lite "fixerad" vid att never ever blanda olika läderfärger, möjligen svart + svart-brunt men endast om sadeln är i den färgkombon - då är det j*****t snyggt med mörkt mörkt brunt träns.
men jag är en sann sucker för svart läder :love: :angel:

Det håller jag med om men i övrigt tycker jag matchningshysterin gått till överdrift. Viktigast för mig är funktionalitet, betyder det att jag har stålspännen på min martingal och mässing på tänset - so be it.

Usch! :eek::crazy:

Hade hellre satsat på ett svart träns mä brun fodring.

Jag har svårt för sådana färgkombinationer. Men smaken är ju som baken.

Om du inte redan köpt träns tycker åtminstone jag att du ska satsa på ett matchande. Om man kan matcha, varför inte? :)

Säger som alla andra klart det går;) men tror själv att det inte skulle bli så snyggt så jag skulle avråda dig men som sagt valet är ditt!

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 096
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
925
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
560
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår