Ljust läder.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Galina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 724
G

Galina

Igår köpte jag ett ljus brunt träns i färgen New Tan. Men jag är orolig att det ska mörkna så jag har inte smörjt det än, har ni några tips? Hur gör ni med era träns och vad använder ni för läderfett/olja? Tacksam för lite hjälp :) :banana:

Sv: Ljust läder.

Det finns grejer till det, men minns inte vad det är för nåt. Kolla fler trådar om detta för det var uppe på tapeten för ett litet tag sedan. Westernbutiker har sånt för de säljer mycket sadlar mm i ljust läder.

Jag brukar alltid fråga i kassan om det tränset kommer att blekas eller mörkna efter att man smörjer det. Men man får ju räkna med att efterhand kommer det ju mörkna om man rider i regn och rusk, men ändå! Jag köper mina smörjgrejor från bla. Hööks. Deras putspaket är superbra! Och sen smörjer jag mina grejor varje dag, och spänner av tyglarna efter jag ridit. Det gör jag och det funkar jättebra! (Tar även av sadelgjorden efter ridning). Good Luck! :D

okej! Tack för hjälp, men nu har jag fått tag på ett bra läderfett på Granngården som man ska ha på ljust läder :) Den funkade kanon.
Mystix: Jo, det får man ju räkna med att det kommer mörkna lite ändå

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
573
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 205

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka