C

cajsastina

Är et någon här osm har koll på kommunals lönetariffer för ridinstruktörer???

har surfat runt på deras sida och kan inte hitta mycket vettigt annat än om ob-tillägg och liknande. Det jag vill veta är vad en instruktör med maxad erfarenhet skall ha i lön enligt deras avtal, likväl en hästskötare med dito erfarenhet.
Någon? :confused:
 
Maila dem att du vill ha avtalen hemskickade så får du det. Jag fick det i allfall
Så här står det i avtalen.
Stallpersonal/Ridinstruktör med 5 års yrkesvana 16065
Sen är ob 28 kr sen så finns det Utbildningstillägg med 6+12 vecors kurs = RIK II och är godkänd månadstilläg med 235 kr och för Diplomerad ridkinstruktör osv månadstilläg 328 kr. sen stiger det uppåt för olika höga utbildningar. Men sen ska man ha Instruktörstilläg per instruktionstimme och det varierar fån 9 kr till 12 kr. Men för att få mer exakt så ring lantarbetarförbundet som ingår i kommunal så hjälper de dig de är hur trevliga som helst.
 
det är ju pinsamt lite pengar... :crazy:
jaja, man får väl försöka få det hemskickat och lusläsa ordentligt, men jobba med hästar skall man uppenbarligen inte göra :(
 
nope det blir man inte rik av *S* Har själv jobbat i 6år på Ridksola och det enda jag har tjönat på den tiden är en massa frisk luft ;) nä men skämt å sidor så är det alldeles för dåligt betalt för det slitet man gör och det ansvaret man har när man är ensam att ta hand om över 50 barn en kväll *Suck* Men avtalen ska förhandlas upp nu i vår så man får väl hjälpa till med att kämpa upp våra löner...
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Kan börja med att vet har kollat kissen men inte har några förslag (inriktad på produktionsdjur bör tilläggas) Andra gången min katt...
Svar
6
· Visningar
1 193
Senast: vinkelina
·
Skola & Jobb Jag har varit på intervju på ett företag och hon undrade vad jag hade för löneaspråk, jag blev lite ställd för jag var helt inne på att...
Svar
13
· Visningar
903
Senast: Mixoman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp