Bukefalos 28 år!

Badplatser och värdesaker när man badar själv

Islandshästryttare

Trådstartare
Snart kommer ju sommaren och jag älskar att åka ut och bada på sommaren och vill göra det betydligt oftare än min sambo. Åker alltid kollektivt då jag ej kan ha körkort själv på grund av en sjukdom. Undrar om det finns fler ensambadare här och hur ni löser det med värdesaker? Åker jag ut i skärgården känner jag sällan någon oro men åker jag till någon sjö i närheten med mycket folk så känns det inte alltid helt tryggt. Visst kan man be någon annan att hålla koll men har man barnfamiljer runt sig som har fullt upp med att hålla uppsikt över barnen så fungerar inte alltid det. Någon som har någon smart midjeväska eller något som man kan ha i vatten?
 
Snart kommer ju sommaren och jag älskar att åka ut och bada på sommaren och vill göra det betydligt oftare än min sambo. Åker alltid kollektivt då jag ej kan ha körkort själv på grund av en sjukdom. Undrar om det finns fler ensambadare här och hur ni löser det med värdesaker? Åker jag ut i skärgården känner jag sällan någon oro men åker jag till någon sjö i närheten med mycket folk så känns det inte alltid helt tryggt. Visst kan man be någon annan att hålla koll men har man barnfamiljer runt sig som har fullt upp med att hålla uppsikt över barnen så fungerar inte alltid det. Någon som har någon smart midjeväska eller något som man kan ha i vatten?
Jag har en sån här när jag simmar :)

1714896667506.png
 
Snart kommer ju sommaren och jag älskar att åka ut och bada på sommaren och vill göra det betydligt oftare än min sambo. Åker alltid kollektivt då jag ej kan ha körkort själv på grund av en sjukdom. Undrar om det finns fler ensambadare här och hur ni löser det med värdesaker? Åker jag ut i skärgården känner jag sällan någon oro men åker jag till någon sjö i närheten med mycket folk så känns det inte alltid helt tryggt. Visst kan man be någon annan att hålla koll men har man barnfamiljer runt sig som har fullt upp med att hålla uppsikt över barnen så fungerar inte alltid det. Någon som har någon smart midjeväska eller något som man kan ha i vatten?

Jag brukar cykla till stranden. Ofta själv. Jag har bara med cykelnyckel och hemnyckel. Dessa fäster jag i bikinins BH-band mha ett gummiband (nycklarna stoppar jag sen in i BH:n. Så de är säkra. Mobilen som är den enda andra värdesak jag har med mig sätter jag på ljudlöst och lägger i väskan när jag badar. Har hittills funkat bra. Pengar och kort har jag inte med mig. Betalar med blipp på mobilen om jag vill handla nåt.

Men om man inte vill lämna mobilen så finns det dry bag man kan ha. Jag såg en som paddlade SUP som hade en liten dry bag med värdesakerna. Jag har funderat på att kolla upp det.
 
Snart kommer ju sommaren och jag älskar att åka ut och bada på sommaren och vill göra det betydligt oftare än min sambo. Åker alltid kollektivt då jag ej kan ha körkort själv på grund av en sjukdom. Undrar om det finns fler ensambadare här och hur ni löser det med värdesaker? Åker jag ut i skärgården känner jag sällan någon oro men åker jag till någon sjö i närheten med mycket folk så känns det inte alltid helt tryggt. Visst kan man be någon annan att hålla koll men har man barnfamiljer runt sig som har fullt upp med att hålla uppsikt över barnen så fungerar inte alltid det. Någon som har någon smart midjeväska eller något som man kan ha i vatten?
Köpte en på Amazon för typ 50kr som fungerade även vid snorkling. Supersmidig midjeväska som håller rejält tätt.

Typ en sån här: https://www.amazon.se/Bigqin-Vatten...Y8FBT2RMFQFXN2T0&sbo=RZvfv//HxDF+O5021pAnSA==
 
Läste nånstans att någon hade lagt sina värdesaker i en blöja och sedan rullat ihop den så den såg använd ut. Lite finurligt ändå, men passar kanske bäst i sällskap av blöjbarn för trovärdighetens skull.

Annars kanske du kan ta med en zip-påse och gräva ner den grunt under din handduk?
 
Jag lämnar mina värdesaker (bilnyckel och mobil) tillsammans med mina kläder på stranden. Det har funkat bra hittills 🤷.


Tyvärr har jag inte samma goda erfarenheter utan blivit av med saker två gånger. Har varit när jag varit på större stränder med mycket folk. Det var länge sen men känns väl tyvärr inte direkt som samhället har blivit tryggare. Så tänker lösa detta nu.
 
Senast ändrad:
Läste nånstans att någon hade lagt sina värdesaker i en blöja och sedan rullat ihop den så den såg använd ut. Lite finurligt ändå, men passar kanske bäst i sällskap av blöjbarn för trovärdighetens skull.

Annars kanske du kan ta med en zip-påse och gräva ner den grunt under din handduk?


Ja blöjbarnet kan bli svårfixat :D Hmm det kanske är en bra ide att gräva ner det.
 

Jag har ungefär en sån som @Malibu_Stacy länkade till ovan, men bara själva mobilväskan. Funkar jättebra (använder även vid paddling).

Får nog bli någon form av vattentät väska eller den som @Angel lade in så ska jag nog kunna känna att jag kan åka iväg till större stränder igen. Har undvikit det och mest åkt ut i skärgården de senaste åren. Tyvärr tar det ett tag innan man tagit sig ut i skärgården så det är svårt att hinna med efter jobbet. Så bad har i princip bara blivit på lediga dagar de senaste åren. Men vill bada mer utomhus än jag gör.
 
Snart kommer ju sommaren och jag älskar att åka ut och bada på sommaren och vill göra det betydligt oftare än min sambo. Åker alltid kollektivt då jag ej kan ha körkort själv på grund av en sjukdom. Undrar om det finns fler ensambadare här och hur ni löser det med värdesaker? Åker jag ut i skärgården känner jag sällan någon oro men åker jag till någon sjö i närheten med mycket folk så känns det inte alltid helt tryggt. Visst kan man be någon annan att hålla koll men har man barnfamiljer runt sig som har fullt upp med att hålla uppsikt över barnen så fungerar inte alltid det. Någon som har någon smart midjeväska eller något som man kan ha i vatten?
Vi brukar ju ändå bada samtidigt och bara lämna allting på stranden, det är kanske naivt men, vad göra liksom.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 197
Senast: mars
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 732
Senast: Amha
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 674
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp