Bukefalos 28 år!

Löptik som uppvaktar katten

Erikaa

Trådstartare
Min hund har aldrig blivit synligt påverkad av att hon har löpt, ingen skendräktighet osv, det enda som jag har märkt av är att hon är lite tröttare än vanligt. Men nu har jag märkt att hon är väldigt intresserad av den ena katten, hon är på honom emellanåt (hon påminner mycket om en handund på en löptik) och vad jag har förstått när jag läst är att det kan det bero på att det är en överslag handling eftersom hon är stressad just för att hon löper.. Är det någon som kan understryka att det är så det är?

Samt är tips på om hur jag kan motverka stressen ett plus! Ska jag slänga in ett extra spår nu så att hon blir trött eller ta sparken runt sjön lite oftare? Jag säger ju självklart till henne men det är svårt när katten njuter som bara den utav uppmärksamheten och kastar sig efter henne när hon går iväg :eek

Tacksam för svar, Erika :)
 
Sv: Löptik som uppvaktar katten

Eller så är hon bara sugen och katten får duga i brist på annat;)
Är hon riktigt sugen så kan nog inget spår i världen hjälpa. Dela på henne och katten om det blir jobbigt. Det kommer ju gå över om ett par veckor.
Men lägg några spår och ta en sparktur. Inte för att jag tror att det kommer hjälpa mot det beteendet, men det är ju skitkul i alla fall:)
 
Sv: Löptik som uppvaktar katten

Ja, hon är helt enkelt kåt och blir då stressad. Jag tror att mer motion kan vara en bra lösning, alternativt mer hjärngympa så att hon inte orkar hålla på.

Min tik var likadan på den tiden det begav sig, riktigt hemsk emellanåt :o
 
Sv: Löptik som uppvaktar katten

Min lilla fralla har just löpt för första gången och ett par ggr har hon börjat jucka på en av katterna.

Är den av katterna hon är mest "kompis" med och har hänt precis när hon och jag kommit hem. Den vanliga proceduren är då ett den här katten möter oss i hallen och hunden och katten leker en stund ( jagar varandra hunden småbiter katten i bakbenen och katten biter henne i öronen)

Antar att det är nån form av hormoner som löper amok ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp