Lösning för kall ratt

Bufera

Trådstartare
Vad gör man?
Tänker antingen tunna men fodrade vantar med skinn eller liknande för bra grepp i handen. Blir väldigt kall om händerna fort trots kort sträcka att köra.
Eller hitta ett överdrag till ratten? Hittar inga i rätt storlek på 27cm i dia.

I nästa bil finns önskan om rattvärme eller dieselvärmare😅 Har inget sådant i nuvarande bil och den står ute året runt. 😁
 
Vad gör man?
Tänker antingen tunna men fodrade vantar med skinn eller liknande för bra grepp i handen. Blir väldigt kall om händerna fort trots kort sträcka att köra.
Eller hitta ett överdrag till ratten? Hittar inga i rätt storlek på 27cm i dia.

I nästa bil finns önskan om rattvärme eller dieselvärmare😅 Har inget sådant i nuvarande bil och den står ute året runt. 😁
Mormor som hade reumatism och inte klarade kall och hal ratt använde vetrap som lindades runt ratten. Då blev det både varmare, mjukt och bra grepp
 
Vad gör man?
Tänker antingen tunna men fodrade vantar med skinn eller liknande för bra grepp i handen. Blir väldigt kall om händerna fort trots kort sträcka att köra.
Eller hitta ett överdrag till ratten? Hittar inga i rätt storlek på 27cm i dia.

I nästa bil finns önskan om rattvärme eller dieselvärmare😅 Har inget sådant i nuvarande bil och den står ute året runt. 😁
Ridvantar har jag använt de senaste 20 åren. Då får man bra grepp. Nu har jag rattvärme men det tar en stund innan den blir varm ändå.
 
Jag använder bara vanliga vantar. Samma som jag har utomhus (varierar beroende på vart jag är på väg).

Rattvärmare vore himla nice!
 
Jag kör skinnhandskar, men har också dieselvärmare så oftast är bilen rätt varm. Är den inte det har jag varmfodrade skinnhandskar.
 
Vad gör man?
Tänker antingen tunna men fodrade vantar med skinn eller liknande för bra grepp i handen. Blir väldigt kall om händerna fort trots kort sträcka att köra.
Eller hitta ett överdrag till ratten? Hittar inga i rätt storlek på 27cm i dia.

I nästa bil finns önskan om rattvärme eller dieselvärmare😅 Har inget sådant i nuvarande bil och den står ute året runt. 😁
XXL hade jättebra handskar, för längdskidåkning 99 kr styck. De var fodrade på utsidan men bara nappaläder på insidan. Visade sig vara helt strålande att köra bil med (men inte lika strålande för längdskidåkning i -16...)

(fann mig ganska irriterad över att de inte finns om ridhandskar!)

(alltså insidan =handflatan, utsidan=tja andra sidan :) )
 
Senast ändrad:
XXL hade jättebra handskar, för längdskidåkning 99 kr styck. De var fodrade på utsidan men bara nappaläder på insidan. Visade sig vara helt strålande att köra bil med (men inte lika strålande för längdskidåkning i -16...)

(fann mig ganska irriterad över att de inte finns om ridhandskar!)

(alltså insidan =handflatan, utsidan=tja andra sidan :) )
Vet du vad de heter?:)
 
För de som inte ar med när det begavs sig:

:rofl: Undrar om det var härifrån farsan fick idén om sitt meddelande i sin röstbrevlåda han hade förr, som han dessutom bytte ut regelbundet beroende på väder och säsong. Det var alltid ett låååångt meddelande som var jobb- och bilkörningsrelaterat som man var tvungen att lyssna på innan man kunde lämna ett eget meddelande. Ofta avslutade han med just ett "och krama om varandra i trafiken ". :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp