Longering inspänd.

Sv: Longering inspänd.

Men herregud!

:eek:

Varför inte bara diskutera sakfrågan istället för att tjata om vem som var otrevlig?
Jag tycker att det är en intressant tråd och vill höra vad folk har att säga om longering!

svarar du mig specifikt, för det är inte bara jag som tjatar :smirk:

jag reagerar bara på att hon inte vill lyssna på någon med annan erfarenhet, det finns ofta (alltid) mer än en sida av saken.

Själv tömkör jag med halsförlängare för att hästen ska söka sig nedåt. Kanhända är detta inte idealiskt. Kan mycket väl tänka mig att han blir lite spänd, men är ännu inte så skicklig på tömkörning att jag kan få honom att gå i form på det sättet.
Har någon förresten några käcka tömkörningsövningar?
Mottages med tacksamhet!:banana:

Feather Cloud; Nej jag menade alla inblandade...

skriv då gärna *knapplån* så att man förstår att du menar generellt och inte bara svarar den personen som står uppe till höger på ditt inlägg! :)

Jag longerar unghästar med chambon och spänner in vuxna.

Jag vill att de ska arbeta o lyssna på mig. Inte springa runt somtokar i titta på allt möjligt.

Om hästen är på G., så är den helt slut, innan den har börjat att arbeta.

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 107
Senast: TinyWiny
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 783
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 074
Senast: Badger
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 219
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka