• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sarah__987
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 647
S

sarah__987

hej,
jag undrar om ni har något förslag på vad som är bäst att använda för inspänning när man longerar?
jag har nämligen en fyra åring som jag arbetar från marken som omväxling till ridningen. hittills har jag använt en så kallad "halsförlängare" men jag undrar om ni har något annat som ni tycker fungerar bra.. men jag vill inte på nåt sätt vara ELAk mot honom utan vill bara att han ska arbeta fast utan mig på ryggen! :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: longering

Chambon. Den enda hjälptygeln som får hästen att söka sig framåt nedåt. Tänk bara på att inte longera en så ung häst för länge ;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte... 2
Svar
28
· Visningar
3 028
Senast: Lutten
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 688
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 661
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 491
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka