Longeringssele

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mollypolly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 342
Status
Stängd för vidare inlägg.
M

mollypolly

Någon som har erfarenhet av så kallad longeringsele,som får med bakdelen vid longering. Bra, dålig..? Att tänka på vid användning?

Sv: Longeringssele

En longeringssele a la pessoa eller? En sådan som går runt baken och till bettet? Dvs när hästen släpper baken får den ryck i munnen?

Är det en sådan du menar?

Nej jag har aldrig provat en. Jag har däremot sett dem användas - och det såg INTE trevligt ut.

Ok. På vilket sätt är den inte bra, att hästen blir ryckt i munnen om den inte kliver på med bakbenen? Har aldrig provat men är nyfiken.. Går det inte att sära på inspänningen fram och bak, så den inte går ihop?

Ok. På vilket sätt är den inte bra, att hästen blir ryckt i munnen om den inte kliver på med bakbenen? Har aldrig provat men är nyfiken.. Går det inte att sära på inspänningen fram och bak, så den inte går ihop?

I senaste Hippson tidningen finns ett referat av Anders Eriksson och en noggrann förklaring varför pessoa selen inte är ngt att ta till. Läs den!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 017
Senast: Görel
·
Utrustning Funderar på att investera i boxmattor, ni som har eller har haft, vad är era erfarenheter? Går det åt mindre strö eller lika mycket men...
Svar
17
· Visningar
1 275
Senast: Marita73
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
352
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 498
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka