Loop tygel

Centaur

Trådstartare
Hur ska den sitta?? Tycker den sitter väldigt "fast" i bettringarna, ska det vara så? :confused: Ärväldigt osäker på om jag har fästat mina nya tyglar rätt, så om någon kan förklara utförligt eller har en bild vore det bra! :)

jo, det sitter rätt fast. Jag har en från hg och en från dyon, båda sitter lika "fast" fast de mjukar till sig när man har använt med en del. Den ska sitta utifrån-och-in. Såhär alltså :)
hg18s.jpg

Tack för bilden, ser ut som om jag gjort rätt då! En fråga till, behöver man inte stoppare på såna tyglar? :confused:

nej, inga martingalstopp behövs (vad jag har hört iaf), den har fungerat bra utan för mig iaf :D

det är en vanlig tygel, bara att spännet är annorlunda. Man behöver inte martingalflugor på den, eftersom ringarna på martingalen inte kan fastna. Är log lite av en modegrejj :o :D

Sv: Loop tygel

Uppdaterar denna tråd.

Är lite osäker på att använda martingal med mina looptyglar men det fungerar alltså och fastnar inte?

Jag vågade inte lita på det riktigt så jag satte dit stoppare ändå... :p Men det är nog onödigt, det borde verkligen inte behövs, finns ju inget som dom kan fastna i.

Var det inte svårt att få på stopparna.
Köpte du dem löst i butik?

Känns ju lite tryggare med dem på ;)

Det är ju mkt snyggare utan dessa stoppar.
Härligt :)

Får börja använda mina looptyglar i hoppningen nu då!

Hg, dyon och devoucoux har sådana vet jag iaf. Sen finns det säkert några billigare alternativ

Jag hittade mina släta, läder med gummibaksida på Ludvika marknad i våras. :eek:
Dom fungerar kanon med martingal, utan stopp.
Jag är helnöjd med mina loop-tyglar.

Liknande trådar

Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
388
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
403
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka