Löp igen?

Sv: Löp igen?

Jag läste någonstans att det gamla tricket med mindre mat och mer motion är förlegat och i studier visat sig vara ganska verkningslöst? Eller är det inte det? *förvirrad

Har tyvärr ingen källa på det, men det var nog ett par år sedan jag läste det. Antagligen i Hundsport eller på Vovve för det är bara där jag brukar läsa hundrelaterade grejjer :o

När det gäller att minska mjölkproduktion är det minskad mat och motion som gäller, det går åt en hel del energi för att producera mjölk och får de inte den så sinar dom rätt snabbt. Jämför med digivande tik som behöver extra mat.
Däremot skendräktigheten lär nog inte påverkas så mkt av detta, mer än att hunden får annat att tänka på genom motionen och att hon inte hinner bädda och larva runt så mkt, det är hormoner som måste gå ur kroppen och det påskyndas inte av minskad mat.

Sv: Löp igen?

När det gäller att minska mjölkproduktion är det minskad mat och motion som gäller, det går åt en hel del energi för att producera mjölk och får de inte den så sinar dom rätt snabbt. Jämför med digivande tik som behöver extra mat.
Däremot skendräktigheten lär nog inte påverkas så mkt av detta, mer än att hunden får annat att tänka på genom motionen och att hon inte hinner bädda och larva runt så mkt, det är hormoner som måste gå ur kroppen och det påskyndas inte av minskad mat.

Precis :) .........

Liknande trådar

Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
575
Senast: movi
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
557
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår