Ankan

Trådstartare
Skulle vilja se bilder från er som har lösdrift. Gärna med smarta lösnignar på saker :D

Sv: Lösdrift

Skulle vilja se bilder från er som har lösdrift. Gärna med smarta lösnignar på saker :D

Det behöver inte vara så svårt eller så "smart".

Ligghall med tre väggar och öppen sida (eller 4 väggar med 2 utgångar i söderläge). Kondensskyddat tak. Foderhäck en bit från ligghallen (vi har vår "för" nära just nu). ThermoBar för frostfritt vatten (gärna på ytterligare annat ställe), antingen köpt ThermoBar eller hemmafixad. Skapligt stor hage. Genom att placera ligghall, foderhäck och vatten på olika ställen så får du lite fart och motion på hästarna i hagen.

Det var allt! Bilder får du inga just nu eftersom vi håller på med reparation efter stormen Per....

Sv: Lösdrift

Det behöver inte vara så svårt eller så "smart".

Ligghall med tre väggar och öppen sida (eller 4 väggar med 2 utgångar i söderläge). Kondensskyddat tak. Foderhäck en bit från ligghallen (vi har vår "för" nära just nu). ThermoBar för frostfritt vatten (gärna på ytterligare annat ställe), antingen köpt ThermoBar eller hemmafixad. Skapligt stor hage. Genom att placera ligghall, foderhäck och vatten på olika ställen så får du lite fart och motion på hästarna i hagen.

Det var allt! Bilder får du inga just nu eftersom vi håller på med reparation efter stormen Per....

Har själv min häst i en jättefin lösdrift men har en vän som tänkt bygga och vill ha inspiration och bra tankar på hur man kan hålla kostnaderna nere utan att för den delen göra det sämre, därav tråden :)

Tackar för råden men just dom sakerna har jag redan "koll på" :)

Kan inte vara kul med stormen, det slapp vi här

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 596
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Finns det verkligen folk som ger 8 kg till stor häst på lösdrift mitt i vintern. Jag blev förvånad när jag fick höra detta och jag... 2
Svar
37
· Visningar
5 004
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka... 2
Svar
31
· Visningar
2 217
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka