Löshoppning med unghäst!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare super mario
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 691
S

super mario

Hur ska man löshoppa med de riktigt unga hästarna (två år) för att det ska ge träning i teknik, taxering mm. Är det särskilda hinder, cavaletti, kombinationer osv som man använder eller hoppar man bara enkla kombinationer "på kul"?

Sv: Löshoppning med unghäst!

Jag brukar använda en kombination på två hinder till alla hästar.
Först en lågt kryss och sen en oxer. Höjder beroende på hur mycket dom är löshoppade.
Jag har aldrig använt löshoppning för att det ska ge hästen en bättre teknik, utan mer för att vänja dom vid hinder, bommar etc.
Och för att det ska vara kul med såklart:)
Kul att kolla hur högt dom egentligen kan hoppa med;)

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
748
Hästmänniskan Jag har börjat drömma om att köpa ny häst efter att jag miste min underbara d-ponny för ett par år sen. Vad jag skulle önska: -lugn och... 2
Svar
29
· Visningar
3 296
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 237
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S

Hästrelaterat

Tillbaka