Ingela_S
Trådstartare
Förlåt en (säkert) väldigt korkad fråga, men vad är egentligen skillnaden på löslongering och Join Up? Alltså, under Join Up så driver man hästen framför sig på en volt, och när hästen visar sig underlägsen så bjuder man in den till sig. Men när man löslongerar då? Hästen ut på volten och öka, minska och byta varv på kommando. (Grovt generaliserat
) Hur uppfattar hästen dessa två moment och hur blir det skillnad i utförandet? (Är det nån som förstår mina tankar över huvud taget, så en eloge till er..!
)
Jag har aldrig använt mig av varken Join Up eller löslongering, men i det nya stallet finns en inhägnad paddock och då tänkte jag att löslongering kanske skulle vara ett roligt inslag i umgänget med hästen. Kan man göra löslongeringen mer till en lek i så fall? Hur vore det bäst att börja i så fall? Tips och idéer?
Än en gång, förlåt om jag verkar fullständigt ute och cyklar, men halshugg mig gärna inte...
Jag vill gärna lära mig mer och kunna ha roligt med min häst på lite olika sätt, utan att förstöra den hyfsade kommunikation som vi har uppnått hittills. 

Jag har aldrig använt mig av varken Join Up eller löslongering, men i det nya stallet finns en inhägnad paddock och då tänkte jag att löslongering kanske skulle vara ett roligt inslag i umgänget med hästen. Kan man göra löslongeringen mer till en lek i så fall? Hur vore det bäst att börja i så fall? Tips och idéer?
Än en gång, förlåt om jag verkar fullständigt ute och cyklar, men halshugg mig gärna inte...