Luftstoppade sadlar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mozart
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 622
M

Mozart

Hej! Undrar om någon har erfarenheter av sadlar med så kallat Flair system. Fungerar det bättre än ullstoppning och hur gör ni när sadeln behöver justeras? Finns ju en del märken som har detta som alternativ.

Sv: Luftstoppade sadlar!

När en sadel med Flair behöver justeras pumpas den om helt enkelt. du sitter i sadlen på din häst och så pumpas sadlen så den passar er båda perfekt. En Flair sadel är uppbyggd av ett luft system på 4 luft kuddar som var och en kan justeras efter behov.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 206
Senast: super
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka