Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Tillåt mig börja med en *kräksmiley*...

Ni som tar illa upp av jämförelser får ursäkta, men jag har i mitt gravida/lättäcklade tillstånd varit oerhört nära att spy för första gången under graviditeten. Idag har nämligen tre av fåren lammat.... :)

Och LUKTEN av fostervatten/blod/mm höll på att få mig att storkna, så min stilla undran är om det luktar lika äckligt (bortsett från ulllukten :angel: ) när man föder barn?!

Jenny (som fick hjälpa tre söta lammisar :love: till världen idag och stoppa tre stycken som fötts i natt i en säck och gräva ner... :(
 
Sv: Lukten...

Jag kände ingen lukt, men däremot kände kattungarna det. Vattnet gick hemma och det droppade lite på golvet, då var de där och skulle skrapa över :p

MillyM
 
Sv: Lukten...

ta klänypa på näsan på förlossningen :idea: heheheeheh

själv har jag fått bajsfobi, spyr när jag skiter. lagomt sexigt va. usch.
 
Sv: Lukten...

Det har jag också funderat på. Köpte oxsvans till hundarna häromdagen. Den var hygiensikt förpackad för att männsikor skulle laga till den. det var alltså inte något speciellt till just hundar.

När jag öppnade paketet så kom den där lite söta doften av blod etc, jag fick sådanna kväljningar att jag spydde fick RUSA till toaletten.

Så ser man förlossningsbilder hur de kastar upp en blöt slemmig bebis på mammans mage, då blir jag fundersam över hur en sådan slemmklump ;) kan dofta?

Undrar om kan säga att pappan behöver bonda med bebis fort, ge slemmklumpen till honom istället, och låt mig få gå och duscha ;) !
 
Sv: Lukten...

Kanske ska tillägga att jag inte är äckelmagad ALLS när jag inte är gravid :idea: !
 
Sv: Lukten...

Blixtra skrev:
Så ser man förlossningsbilder hur de kastar upp en blöt slemmig bebis på mammans mage, då blir jag fundersam över hur en sådan slemmklump ;) kan dofta?

Väldigt speciellt ;)
Just när dom kastar upp slemklumpen är i alla fall jag så uppslukad av det fantastiska i att ha fött fram ett barn att jag mer än gärna tar att bli lite kladdig på magen för att få vara nära mitt lilla underverk. :love:
Tror inte du behöver bekymra dig. Dom luktar inte illa, bara annorlunda.
Och när bäbis sen är avtorkad luktar den :d finns inget som är så ljuvligt som babydoft (inte den som kommer från blöjan då... :angel: )
 
Sv: Lukten...

Ärligt talat så hade jag extremt svårt med blodlukt under hela första graviditeten, även nu under andra men inte riktigt lika illa. Karln är ju jägare och jag brukar vanligt vis stycka upp köttet osv men det klarar jag inte av när jag är gravid. Fast det gick något bättre den här gången... Men de sista månderna innan jag fick elin så kände jag inte alls av det på samma sätt, nu fick jag ju aldrig hålla i henne blodig och slemig då det blev akutsnitt och de fick lov att ta bort lite slem så hon kunde andas så när jag väl fick hålla henne var hon inlindad i en filt. Men jag har inget minne av att lukten av blod störde mig under snittet.
 
Sv: Lukten...

Inte lukten på blod, mer lukten av...hmm...fosterhinnor, fostervatten och moderkaka är det som gör mig kräkfärdig.

Jenny
 
Sv: Lukten...

Tänkte inte alls på om/hur det luktade i samband med förlossningen (och jag VAR väldigt lättäcklad under graviditeten). Tyckte däremot att jag kände kvardröjande blodlukt på dottern de första dagarna efter förlossningen - det dröjde nån vecka innan jag tyckte att hon luktade gott!
 
Sv: Lukten...

Jag kan inte komma ihåg att det luktade något alls vid förlossningen, eller den lilla slemklumpen som slängdes upp på magen. Den var mest arg tror jag. Däremot så tyckte jag att hon länge luktade fostervatten om håret, något som jag i efterhand inte var så förtjust i, men pappan tyckte hon luktade underbart jämt (det tycker han iofs fortfarande, även om hon är utrustad med äcklig förkylningsandedräkt på infekterade halsmandlar).
 
Sv: Lukten...

Jag tror nog att man är för upptagen med uppgiften man har just då för att kunna känna efter vad saker och ting luktar. Jag kan då inte komma ihåg att något luktade nåt, och då kan jag nämna att jag var totalt indränkt i svett efter "arbetspasset". Det enda jag kommer ihåg var att bebisen luktade förvånansvärt underbart när man fick ligga och snusa på hennes huvud när allt var klart.

// K
 
Sv: Lukten...

Tror inte du behöver oroa dig alls! Jag tycker att lukten av den egna avkomman är härlig även om man kanske inte kan säga att det luktar gott. Men det finns definitivt inte plats att kräkas på eller så efter barnet är fött. Då har man fullt upp att pusta ut, fatta vad som hänt, hålla i den lilla osv. Jag födde för 2,5 månader sedan och var med på fölning i lördags, och då tyckte jag att fölets fostervatten inte luktade så gott medan mitt eget inte var något problem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

K
Gravid - 1år Jag har gått in i vecka 12 idag (tror jag) och jag funderar... Jag har mått illa, inte så att jag kräkts massor utan mer så att jag...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: Kabelsko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp