Bukefalos 28 år!

cactuspower

Trådstartare
Jag vet inte riktigt under vilken underrubrik den här tråden bör ligga, så har den hamnat fel får moderator gärna flytta på den.

I mitten av september i år beställde jag foder på nätet av ett företag som verkade vara seriöst. Jag valde som betalningssätt att betala in min order i förskott till angivet konto nr eftersom det verkade smidigaste sättet. Nu handlade det visserligen inte om några skyhöga summor, utan "endast" dryga femhundringen.

Inser ganska omgående att jag blivit blåst eftersom jag inte får några produkter och företaget aldrig hör av sig. Jag ringer upp ett tel nr på den sidan jag köpt foder ifrån för att fråga vart mina grejer men varje gång jag ringer upp kommer jag bara till en telefonsvarare som säger att man är på utbildning och därför ej går att nå.

Jag tyckte att företaget utåt verkade seriöst, hade bl.a. googlat och sett att en ryttare i vårat ridsport-distrikt hade fått prover utav deras produkter för att testa på sina hästar och var nöjd. Nu ligger t.o.m sidan nere... men jag har fortfarande kvar utskrivna sidor på min order som jag fick till min e-post efter genomförd beställning. Och min ibetalning ska ju kunna gå att få fram via internetbanken.


Jag höll på ett tag och försökte få tag på personen som stod bakom företaget med lyckades inte, sedan har jag haft så mycket annat tänka på ett tag och inte orkat bry mig om detta. Jag vet att min order visserligen inte handlade om så jätte mycket pengar men jag är ändå irriterad och tycker att det är fult att blåsa personer på det här sättet. Via en google-sökning hittade jag även en person på hästnets forum som blivit "blåst" under ungefär samma tidsperiod som mig.

Kan jag polisanmäla händelsen el dyl? Skulle ändå kännas bättre än att bara låta det rinna ut i sanden... Samtidigt känns det ju lite dumt när jag inte "orkat ta tag i det" fören nu igen.

Tänkte höra lite vad ni tycker? El är det bättre att bara låta det som hänt, vara, och inte bry sig?
 
Sv: Lurad

Kontakta ARN (allmänna reklamationsnämnden) så får du hjälp, det enda det kostar för dig är ett frimärke samt utskrifter :)
 
Sv: Lurad

Du kan polisanmäla också. Även om det inte är så mycket för dig så kan ju fler ha blivit lurade så att det kan bli stora belopp i slutet.
 
Sv: Lurad

Tack för era svar!

Nu vet jag var jag ska vända mig :) ska ta tag i detta, även om det inte var någon jätte stor summa som sagt, så känns det i alla fall som om man inte vill att personerna bakom företaget ska komma undan. Och som nämdes kan ju flera ha blivit lurade.
 
Sv: Lurad

Jag hade börjat med att skicka ett skriftligt krav om återbetalning och en kort tidsfrist (10 dagar). Därefter gått till ARN eller hört med kommunens konsumentvägledning.
 
Sv: Lurad

Kan du inte skriva ut namnet. Kan ju vara fler här som haft att göra med samma företag! Troligtvis så har det helt enkelt kursat, och då är det såvitt jag vet kört för dig att få tillbaka pengarna.
 
Sv: Lurad

Lovisaeleonora_ tack för ditt svar!

Centaur - det var produkter från F*d*r-A*u*en ...
såg en på hästnets forum som tydligen hade gått på samma nit som jag..
 
Sv: Lurad

Kl

Jag har handlat därifrån för ca ett år sen utan problem, men De verkar ha hamnat på obestånd på senare tid. Synd för det var smidigt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 902
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 478
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp