Luva med bra passform?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _NMBA_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 269
N

_NMBA_

Vilket märke på luva skulle ni rekommendera till häst som drar stl. full i träns, x-full i pannband och har ganska långa smala öron? Det ska helst inte vara några "tofsar" runt kanten, och inga sömmar som kan skava... Om den finns i många färgkombinationer är ett plus, är dock ej intresserad av pastellfärger...

Har denna, men tycker att den är för liten i stl. runt om, öronlängden är dock ok. Men passformen är sådär, den glider gärna på sniskan...

490144.jpg

Tipsa mig:)

Sv: Luva med bra passform?

Jag har en JW. Den kostade typ 250. Tycker att den är snygg och stilla ligger den, fast min skakar så dant på huvet när han fått på sej den (vill inte ha den :p), så vi sydde på kardborreband. Det finns inte på dom när man köper dom nämligen.

Men kan verkligen rekommendera dom, här är en bild där det syns rätt bra:

I23878W640H480V20060319T173303Z

Har ju iförsig också en JW huva, kan väl också slänga in en bild.:)

macshuvud2pd.jpg

Har väldigt bra passform, jag behöver ingen kardborreband.

Men frågan är ifall full blir för liten, min d-ponny har full som passar bra och han har inga speciellt stora öron...:D

Har du ingen bild på hästen??:)

Ja, de ser ju onekligen snygga ut:d

Har tyvärr ingen bild då jag inte vill ha bilder upplagda på nätet... Är lite nojig:angel:

Ni som ha JW luvor - ni har inte lust att ta lite mått? Öronlängd, bredd (över nacken) och längd (från nacke till spetsen där fram)... Så ska jag mäta den jag har och kolla:idea:

Kanske inte mätt så noga men det är på ett ungefär.:p

Öronlängd : 16cm

bredd över nacke : ca 40cm

Längd från nacke till spetsen där fram : 36cm

Vet inte om detta stämmer så noga, hade bara en linjal att mäta med.:angel:

jw måste bli smått, hade full till min d ponny med normala ponny öron o det blev perfekt. Har inte vågat prova den än på min 170 b´jässe med stort huvud o stora öron.....

nyfiken...varför används den? min häst hatar när det blåser ute, blir helt tokig och superpigg och rädd för allt. hjälper dom mot det?

Tack för mäthjälpen! Ska mäta i eftermiddag... Tycker de är så snygga era JW-luvor!

till Jupiter_judex: Jag använder min sommarhalvåret efterssom min ena pålla är extremt känslig för insekterna, och skakar på huvudet hela tiden.:p .. Är inte så kul på dressyrbanan Hon skakar betydligt mindre på huvudet om hon får ha en luva på sig!

Om den motverkar blåsten beror nog lite på material (täthet) och utformning... En del har den även för att minska oljud från publik, och vissa har även bomull i öronen inunder och döljer detta med luvan...

Fler som har JW-luvor och vill läga upp bilder:d

Har en marinblå också, kan väl lägga in en bild på den också.:D

mac3nt.jpg

Typ världens sämsta bild, men men du sa mer bilder.:p ;)

Nu har jag hittat en som sitter perfekt! Hittade en i ridsportbutiken här i närheten, kommer ej ihåg märket på rak arm, men den satt super, är snygg, och är väl värd de 199:- den kostade:bump: Sneglade även på en annan snygg luva, men 599:- för en luva är lite väl mycket...

Tack för alla tips:bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka