Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Såhär gör alltid min häst när han äter sitt kraftfoder. Har efter en del experimenterande kommit fram till att han gör så för att han tycker det är så himla gott och blir så ivrig.
Min ena lyfter alltid vänster fram.
Gärna jättehögt och står med det uppe medan han äter.
Förr kunde han göra det när han stod i sommarhagen och betade högt gräs
också men det verkar han ha slutat med nu.
Jag anar att det beror på det.
Det är mest på morgon och kvällsfodringen som benet åker upp.
Då får han betfor vilket är en storfavorit.
På em fodringen är han mycket lugnare med bara lite fuktig kornkross och ett par morötter i krubban.
Min häst har under större del av sitt 3 åriga liv gått på lösdrift där jag matat honom i hink - som han alltid välte med höger framben och stod och grävde i.
Nu är han ställd på box och tyckte det va väldans knasigt att inte kunna gräva i sin hink (läs krubba..).
Så nu står han och gräver i luften under krubban, medan han äter...
Min ena häst gör så. Han lyfter växelvis frambenen och står med dem uppe i luften under hela tiden han äter.
Jag tolkar det som att han "vill ha" helt enkelt. Det är precis så han gör när han vet han är på g att få mat eller om han hör att det prasslas i morotspåsen tex.
Själv är jag bara orolig att han ska fastna i bukgjorden på täcket för så högt lyfter han in sitt ben under magen.
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Foder & Strö
Först vill jag bara skriva att jag har skickat fler foton och beskrivning till tillverkaren men dom har stängt nu och svarar nog imorgon...