Lyko-beställning

BernT

Trådstartare
Beställde en dermalogica produkt från Lyko och hämtade den idag. Den ser ut såhär (alltså heeelt ny och nyss urpackad ur kartongen) 😬
Texten är dessutom påtejpad över befintlig text som är tryckt på själva flaskan. Har läst mycket om att Lyko säljer fejk/pirat men aldrig trott på det men nu undrar jag ju.. Flaskan ska ju inte se ut såhär? Den kostar ändå över 500, då vill iaf inte jag få någon piratversion. Nån annan som varit med om att flaskan sett ut såhär?

AF672A24-3C6A-494C-944C-64CEAE36CBA4.jpeg
 
Såhär ser handen ut efter att ha hållit i flaskan dessutom, både texten och själva flask-färgen flagnar 😑
62E13521-9333-4943-BAE7-633F62A9353A.jpeg
 
Jag har aldrig hört att Lyko har kopior, däremot Nordic Feel.

Var har du hittat det?

Tillägger, min syster var frisör på Lyko i många år och körde därmed igenom större delen av deras sortiment. Jag är tämligen säker på att hon sagt om det vart nåt fuffens.

Angående flaskan är det vanligt att sätta över etiketter på ”rätt” språk, men returnera den om du är fundersam.
 
@BernT: Jag tycker det ser ut som en stor salongsflaska, kanske tillverkad för marknaden i USA (pga den påklistrade etiketten). Min gissning är att det är en gammal men äkta produkt. Jag vet att Dermalogica gjort om flera av förpackningarna de senaste åren. Men hör av dig till Lyko.
 
Kolla vart produkten är tillverkad, jag har fått samma schampo tillverkat i minst tre olika länder vid beställningar från lyko. Ibland med en påklistrad etikett, har dock aldrig upplevt något fel på produkten
 
Är nog gråimport med ny etikett men med största sannolikhet legit produkt.
Jag tänkte också det alt, eftersom etiketten är på norska och inte svenska så känns det lite som att de köpt upp ngn gammal skit.. nä ska kolla tillverkningsdatum, är det för länge sen får de skicka en ny.
 
Jag tänkte också det alt, eftersom etiketten är på norska och inte svenska så känns det lite som att de köpt upp ngn gammal skit.. nä ska kolla tillverkningsdatum, är det för länge sen får de skicka en ny.
Hur kollar man tillverkningsdatum?
(Jag använder också Dermalogica).
 
Jag TROR det var Lyko som sambo beställde just den rengöringen till mig i julklapp. Pengarna är dragna. Men varan har fortf inte kommit.
Han skulle kolla om det var Lyko eller Nordic Feel och sen jaga tag i dem vid tillfälle.
 
Jag tänkte också det alt, eftersom etiketten är på norska och inte svenska så känns det lite som att de köpt upp ngn gammal skit.. nä ska kolla tillverkningsdatum, är det för länge sen får de skicka en ny.
Gammal skit vet jag inget om men det handlar ofta om att köpa upp överskottslager eller helt enkelt på marknader med lägre priser.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp