Bukefalos 28 år!

Lyxig hästgård såldes för 27 miljoner kronor

Sv: Lyxig hästgård såldes för 27 miljoner kronor

Är ju vad de begär för Grevagården här hemma.
Och det DÄR var bra lyxigare och fräschare än Grevagården :p
 
Sv: Lyxig hästgård såldes för 27 miljoner kronor

Lyxigare och fräschare, ja. Men också betydligt mindre än Grevagården, endast 6 hektar jämfört med över 70 hektar...
 
Sv: Lyxig hästgård såldes för 27 miljoner kronor

27 Miljoner är överpris om man bara kollar på hektaren även på grevegården, men det finns kanske annat som säljer det.
 
Sv: Lyxig hästgård såldes för 27 miljoner kronor

Om Grevagårdens värdering är rimlig eller inte vet jag inte. Däremot tycker jag det blir lite konstigt att jämföra två gårdar som skiljer sig så mycket från varandra storleksmässigt som dessa två faktiskt gör.
 
Sv: Lyxig hästgård såldes för 27 miljoner kronor

De ligger samma prismässigt så det är väl rimligt att jämföra så?
Men t.ex. så finns det gårdar här mad mer hektar för endast 12 miljoner osv. Det är VERKLIGEN inte storleken som gör priset där, jag tycker tom att den är ganska liten.
Sen är det nog de olika lägena som mest gör att det inte går att jämföra;)
 
Sv: Lyxig hästgård såldes för 27 miljoner kronor

Är ju vad de begär för Grevagården här hemma.
Och det DÄR var bra lyxigare och fräschare än Grevagården :p

Nja, Grevagården är dyrare med hela 2 miljoner.. ;) rätt så mycket överpris om man frågar mig..
 
Sv: Lyxig hästgård såldes för 27 miljoner kronor

Hade varit kul att veta vad det kostar i driftkostnad per år en såndär gård. Om man nu tänkar att allting hela tiden ska vara fräscht och fint och helt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Stockholmsområdet har drabbats av en våg sadelstölder i höst. Polisen misstänker att bytet fraktas utomlands för försäljning. ”Jag...
Svar
0
· Visningar
345
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett tre månader gammalt hingstföl och hans mamma såldes nyligen vid en auktion i London för 1,15 miljoner pund, det vill säga omkring 13...
Svar
0
· Visningar
631
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nederländska stjärnhästen London gick för 77 miljoner kronor (8,6 miljoner euro) när konkursade Eurocommerce jumping stables hästar...
Svar
0
· Visningar
969
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den klassiska hästgården Joie de Vie Farms i amerikanska New Jersey eldhärjades på söndagseftermiddagen, uppger Kanal75/Aftonbladet...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp