Mac, mail, flyttassistent

Springer

Trådstartare
Har sett att det är fler här som har Mac, så kanske någon kan säga om jag tänker helt galet eller ej. Det rör sig om Mac Pro. Jag är inte vidare teknisk, men hankar mig fram för det mesta, men inte i detta fall.
Mac nr 1 har några år på nacken. Mac nr 2 är tämligen ny och modern.
Vad jag inte lyckas med är att få igång mail på nr 2.. Så när jag varit borta ett par dagar har jag släpat med mig båda. Det blir så krångligt när man numera skall upp i molnen, och jag har inte hittat rätt lösenord. eller rättare sagt inte vetat vad för lösenord jag skall leta efter. I går "ramlade jag över" flyttassistenten.
Jag har en kabel så jag koppla ihop datorerna och min fråga är: Kan jag med hjälp av flyttassistenten kopiera över hela mail från nr 1 till nr 2?
(Jag har varit i kontakt med supporten i ett annat ärende tidigare, och då fick jag chatta på engelska med någon som satt någonstans ute i världen. Svårt med facktermer.)

Jag har haft Mac ett par år, och ska se om jag kan hjälpa dig.

Såvida jag förstår det har du alltså två stycken Macbook Pro. Du använder dig av programmet Mail som finns på macdatorer. Vilken typ av mejl har du? Är det Google, Yahoo eller något annat?

Varför ska du flytta över hela din mejl via flyttassistenten? Mig veterligen brukar programmet Mail läsa in alla mejl som finns på mejlkontot. Har du testat att logga ut från din mejl på dator nummer ett, och sedan logga in på mejlen på dator nummer två?

Jag har haft Mac ett par år, och ska se om jag kan hjälpa dig.

Såvida jag förstår det har du alltså två stycken Macbook Pro. Du använder dig av programmet Mail som finns på macdatorer. Vilken typ av mejl har du? Är det Google, Yahoo eller något annat?

Varför ska du flytta över hela din mejl via flyttassistenten? Mig veterligen brukar programmet Mail läsa in alla mejl som finns på mejlkontot. Har du testat att logga ut från din mejl på dator nummer ett, och sedan logga in på mejlen på dator nummer två?
Nu är det löst tack vare att jag kom på ett lösenord!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka