Bukefalos 28 år!

Magdalena m fl - träckprov, rapport

A

ang

Yippieeee!! :bump:

Visst är det en bagatell men jag är rasandes glad! Fick just telefonsvar på vårt träckprov. Gjorde detta nu trots att senaste avmaskningen var 10/9 för vi har ju en pålle som tidigare varit vanvårdad.

Och visst vill jag ge en stor eloge och :bow:
till Magdalena och Co, för något har jag tydligen lärt mig under åren här... Och hagmockningen verkar ha gett susen, för resultatet för båda hästarna är 0!!!!!

*tack och bock* för vetskaper, råd mm!
 
Ååååh vad ROLIGT! :banana:

Förlåt nu om jag snyltar på tråden- men hur "sent" kan man göra träckprov..? Avmaskade senast i augusti el. början på september, men vi ska göra träckprov inför "sista avmaskningen i november" sa stallägaren. Om det skulle behövas nån avmaskning- eller bara för att pejla av läget..

Jag förstår mig inte riktigt på allt detta med maskning etc.. fastän jag ansträngt mig att lära mig. Det står olika överallt tycker jag, och är lite luddigt ibland. :crazy:
 
Härligt!!! :bump: :bump:
Jag passade på och be om träckprov när vinafina var på djursjukhuset - fick samma svar som dig! :banana: :banana:
 
Japs, det är superduperkul. Och än en gång har jag tänkt *kära bukefalister*...

Nina, den vanvårdade är ju spöket/ spooks som du sett bilder på förresten :)
 
Jag vill inte ta ner dig nu i glädjen... men den ev smitta hästarna fått i sig under sommaren ser du inte förrän i vår.
 
Jo jag vet! :cool: Den lilla sötnosen!! :D

Ska ta tag i uppladdandet av bilderna på honom till mitt nya konto, det förra blev avstängt. :mad: Men min dator hänger sig jämt på den sidan, men får vara envis! :devil:
 
Man tar bajs från hästen och skickar in till ett labb som kollar efter maskägg.
 
Jag är medveten om det Magdalena, och det ska träckprovas i vår också...

Men, just att se effekten då vi fått hand om en tufsig, mager, vanvårdad stackare (1/5) var bara för intressant; för han har med största säkerhet inte avmaskats som han borde om än alls...

detta provet ger ju åtminstone en än starkare motivering till att fortsätta på den smala vägen eller hur man nu skall uttrycka det :)
 
Super! Det är skönt när man får bekräftelse på sitt arbete.
 
För att se årets smitta (som hästen fick i somras) är det lägligt på våren/försommaren innan man tänkte avmaska första gången.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp