Magnetskydd

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare LOCCO
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 945
L

LOCCO

Har precis köpt magnetboots till min häst som haft hovledsinflammtion. Han var helt bra efter behandlingen, men tänkte testa detta för att minska risken för återfall. Är det någon som vet hur länge de ska sitta på? Och är det bra att ha dem på under ridning? Positiva - negativa erfarenheter av magnetskydd är jag också jättetacksam för.

Sv: Magnetskydd

I början räcker det med 20-30 min..kolla om/hur hästen reagerar.. Ska endast användas då hästen står inne, alltså inte när man rider eller ute i hage..

Liknande trådar

Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 783
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
751
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
693
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 534
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår