Humelibumlan

Trådstartare
Wille 3-år har fått magsjuka, han är pigg, feberfri men kräks upp allt han får i sig.

Vad är bra och snällt för magen att ge han förutom vätska?

Själv avskyr jag spy galla, så jag äter allt som smakar mycket ungefär..

Sv: Magsjuka

Blåbärssoppa sägs lugna magen för både små och stora. Avslagen cola funkar alltid för mig, men om det är bra för små barn vet jag inte.

rostat ljust bröd är bra, bara med smör på. Filmjölk och avslagen cola fungerar också.

Resorb vätskeersättning
Svagt te med socker
Avslagen Cola
Proviva nyponsoppa
Majsvälling

Vi har precis genomgått en magsjuka :eek: Sonen 20 mån vill inte äta så mycket men det kan ju ta ett tag innan aptiten kommer tillbaka.
Det som fungerar i "matväg" är

Smörgåsrån med smör
Formfranska med smör
Kokt kyckling

Krya på er!

ris är snällt mot magen
osaltade riskakor, om han vill tugga på något

annars är vätskan absolut viktigast

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: Blyger
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
1 377
Senast: tomte
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 123
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka