maktlös, galen och utan sadel...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 786
H

hoppare

så känns det efter ha fått domen av återförsäljararen till min sadel. Har en kieffer hopp fl alltså en sadel runt 13 000. Den är sne och det kan man se med blotta ögat enligt mig. Mina två hästar har båda visat symtom på att sadeln ligger snett. Dels att den glider till vänster oavsett häst. Dels att det blivit tryck på vänster sida, vita hår där sadeln tryck har blivit resultatet. Sadeln har nu varit en vända i Tysklad hos keiffer som enligt återförsäljaren mätt bommen men säger att inget fel finns på sadeln.
Rimligtvis tycker jag dock att för att mäta en bom måste sadeln öppnas, men det kanske inte.:confused:
Någon som har liknande upplevelser och va F-n gör man för att få rätt:cry:

Kanske felet inte är bommen men då är det ju sättet den är sydd på som gör den sne och det är väl nog illa för en så pass dyr sadel.

Sv: maktlös, galen och utan sadel...

Snälla hjälp, någon smartis med bra förslag.......

hoppare skrev:
så känns det efter ha fått domen av återförsäljararen till min sadel. Har en kieffer hopp fl alltså en sadel runt 13 000. Den är sne och det kan man se med blotta ögat enligt mig. Mina två hästar har båda visat symtom på att sadeln ligger snett. Dels att den glider till vänster oavsett häst. Dels att det blivit tryck på vänster sida, vita hår där sadeln tryck har blivit resultatet. Sadeln har nu varit en vända i Tysklad hos keiffer som enligt återförsäljaren mätt bommen men säger att inget fel finns på sadeln.
Rimligtvis tycker jag dock att för att mäta en bom måste sadeln öppnas, men det kanske inte.:confused:
Någon som har liknande upplevelser och va F-n gör man för att få rätt:cry:

Kanske felet inte är bommen men då är det ju sättet den är sydd på som gör den sne och det är väl nog illa för en så pass dyr sadel.
Konsultera en sadelmakare....som kollar upp sadeln.
Be denna fota sadeln och felet och att denna skriver upp vad som är fel.....Jag har haft ett liknande problem med min sadel.
Felet låg i en sån bagatellartad sak som ....att sadelgjordsstropparna var fästa på olika sätt , vilket drog sadeln snett...Detta fixade sadelmakaren i ett nafs....det går inte att se utan att öppna sadeln...

ja funderade på detta själv men vi har ingen sadelmakare här...är ö bo. måste då skicka den till fastalandet, men det är väl kanske inte mkt att be för. Tack för svaret.

Jag har ingen sadelmakare här heller......
Jag skickar min kring 100 mil ;) Minst....
Använder mig alltid av samma sadelmakare...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Tog hjälp av en sadelprovare i april, köpte en begagnad sadel på rekommendation av denne. dvs utprovad och enligt sadelmakaren en sadel...
Svar
19
· Visningar
3 228
Utrustning Mitt tyska sto av den grövre typen (som en hannoveranare)har nu problem med sin sadel. Hon har ändrat sig mkt. muskelärt & ser ut som...
Svar
2
· Visningar
1 650
Senast: lovstedt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka