Måla stigbyglar?

misan

Trådstartare
Jag har en hel massa stigbyglar som bara samlar damm, men skulle nu vilja ha i mässing till min "finsadel" :D Det känns ju rätt onödigt att köpa ändå, så jag undrar om det är nån idé att försöka måla dem? Någon som har testat typ Biltemas färg?

Sv: Måla stigbyglar?

Det är bättre att måla dem mässing själv än att köpa mässingstigbyglar eftersom metallen i dem oftast innehåller mycket luftbubblor vilket gör dem svagare än vanliga metallstigbyglar.

Jaha, tur jag inte skulle köpa då ;-) det är möjligt att det är så, men har du bra tips på färg också? Vilket ju var det jag frågade..

Gå till någon målarbutik (eller vad de heter, färgbutik! :idea: ) så kan de nog ge bäst svar!

kl

jodå det går, men personligen skulle jag inte välja biltemas färg om jag inte gillar att måla villsäga.

på okq8 har de en mycket bättre sprayfärg,
steg ett du måste grund måla annars flagar det omgående. sedan kan du spraymåla, och eftersom det blir friktion skulle jag klarlaacka ovanpå. då tror jag det kan funka rätt ok faktiskt, men jag skulle inte hissa upp stiglädrena så inte sadeln får färg dessutom

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
572
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 615
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur