Mammor söder om Stockholm

C

CrazyPiggelin

Undrar om det finns några mammor här som bor i Stockhoms södra förorter?
 
Sv: Mammor söder om Stockholm

vart bor ni och hur gammla barn har ni?
 
Sv: Mammor söder om Stockholm

Härligt. Min lilla tjej är 3 månader. Tiden går så fort och de händer så mkt. Kan knappt föreställa mig hur de är när hon är 9 månader. Har du hållt igång hästeriet sen du fick henne?
 
Sv: Mammor söder om Stockholm

Jag bor på södra sidan. Blir mamma om en knapp månad :bump:

Hästen är inte riden sedan mars. Vi har bara varit ute på promenader för hand. Längtar tills vi kan börja träna igen! Men innan dess väntar ett annat "hästjobb" hemma: med en nyfödd. :love:
 
Sv: Mammor söder om Stockholm

Jopp, Botkyrka, Luckan är 10½ månad!
Har typ just köpt ny häst, sålde den förra första juni och köpte nya första juli!
 
Sv: Mammor söder om Stockholm

Tiden går så fort bara! Tyckte hon var nyfödd alldeles nyss, samtidigt som det känns som att hon alltid varit här :love:

Jag har en pålla som jag som tur är delar med min kusin, och så har jag en fantastisk medryttare. Vilket har lett till att jag själv endast ridit en gång sen bebis föddes. Har jobbat henne lite för hand eller gått ngn liten promenad, men ingen riktig ridning. Men det har jag valt själv, det är inte att tiden inte räcker till, utan jag har helt enkelt inte prioriterat ridningen.
Hästen mår bra och blir omskött och riden, så det är det viktigaste :idea:
 
Sv: Mammor söder om Stockholm

Jag, tror jag, men jag vet inte om jag bor för långt ut för att räknas..
Vet ni var Järna ligger? Där bor vi :)

Har en son, Emil på drygt 1 år :love:
 
Sv: Mammor söder om Stockholm

Jag har numer 30 minuter med bil in till city (med måttliga köer :angel:) så jag kan väl räkna mig hit? :D

Min son är ca 14 månader.
 
Sv: Mammor söder om Stockholm

Du får vara med du oxå ;)

Roligt att se att de bor endå bor så många söder om sthlm m bäbisar som har någon form av hästintresse :)
 
Sv: Mammor söder om Stockholm

Tar din kille liten när du är i stallet eller har du med dig liten till stallet?
 
Sv: Mammor söder om Stockholm

Va härligt då blir de flera mammor söder om söder ;)

Hur känns de att snart bli mamma? pirrigt eller tar ni det med ro?
 
Sv: Mammor söder om Stockholm

Lite både och faktiskt. Men vi längtar tills vi får träffa den som gömmer sej i magen.
Har för övrigt en häst som jag haft i 7 år. Han både rids och körs. Ska bli intressant att se hur det går med kombinationen häst+barn.
 
Sv: Mammor söder om Stockholm

Hejsan
Jag vet inte riktigt vad du menar söder om stockholm men jag bor i Trosa.
 
Sv: Mammor söder om Stockholm

Nopp jag e ensamstående. Ibland är hon med och jag kan få hjälp med passning i stallet, ibland är hon hos morfar på dagarna. Min mamma rider en del också så jag har inte hästen ensam 7 dagar/veckan.
Funkar prima. Luckan är nästan alltid med i stallet!
 
Sv: Mammor söder om Stockholm

Är du själv hästägare? Hur har det funkat för dig med hästintresset sedan du blev mamma?
 

Liknande trådar

Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 164
Senast: Sedna
·
  • Artikel
Radannons Jag tänkte kolla om det är någon som kan tänka sig att hyra ut ett lämpligt boende/hus till min mamma där hon kan bo så länge hon klarar...
Svar
0
· Visningar
712
Senast: Wille
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
732
Senast: Blyger
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 357
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp