Bukefalos 28 år!

Man saknar båset när kon har rymt

Ja det är nog där skillnaden ligger. Just familj är svårt att ersätta, vänner är lättare. Man har ju fortfarande kvar sina minnen med dessa men din mamma kanske kom med fiffiga tips eller vettiga infallsvinklar på saker och ting. Just den biten kan man ju lätt ersätta med en vän exempelvis. Dock inte det faktum att hon var din mamma och att ni har delat så mycket i livet som ni antagligen har gjort.
Exakt! Jag har vad jag vet bara en mamma. Och även om jag hade fler mammor så hade ingen varit just den mamman jag förlorat.

Däremot i samhället finns det många mammor och många av dom är precis lika fantastiska individer och mammor som hon var. Men för mig är det oväsentligt för ingen av dom är min mamma.
 
Jag känner nog att just troll är något vi för det mesta saknar här faktiskt. Det dyker väl upp någon ibland men jag upplever att vi i regel har åtminstone relativt seriösa medlemmar här även om vissa är väldigt.. Färgstarka :)

Håller med, saknar men är ändå på nåt vis saknade- de trådar som startas av en helt ny användare om ett ämne som oftast varit hett nyss, antagligen som medfört en låst tråd- får ju hur många läsare som helst plus alltid några som hojtar troll.
 
Jag känner nog att just troll är något vi för det mesta saknar här faktiskt. Det dyker väl upp någon ibland men jag upplever att vi i regel har åtminstone relativt seriösa medlemmar här även om vissa är väldigt.. Färgstarka :)
Det är för hög nivå för "rena" troll vilket är skönt (i alla fall här på s, kan tänka mig att det förekommer mer på hästforumen). De som du kallar färgstarka skulle jag snarare kalla semitroll dock. Mycket knepigare att förhålla sig till/komma åt men i det långa loppet lika jävla störigt.
 
Men hallå, vi är på senior och ingen av er är rookie, sen när är det ok att diskutera enskilda användare?

Tråd sanerad, låt @prinsessfeminist få diskutera fenomenet istället!

LenaH, moderator

Men det är ok att starta rena hyllnings/efterlysningstrådar? Eller beror det på vilka man hyllar?

Mitt inlägg som plockades bort namngav inga enskilda användare överhuvudtaget. Det jag konstaterade var bara att ibland kan det vara skönt för klimatet i största allmänhet (ej enbart forumet) att några kor byts ut.
 
Men det är ok att starta rena hyllnings/efterlysningstrådar? Eller beror det på vilka man hyllar?

Mitt inlägg som plockades bort namngav inga enskilda användare överhuvudtaget. Det jag konstaterade var bara att ibland kan det vara skönt för klimatet i största allmänhet (ej enbart forumet) att några kor byts ut.
Inlägg 1 refererade till bukefalister som inte hänger här som nu är. Ingen av de namngavs här, men det finns andra trådar där flera namnges ofta och upprepande- du kan inte ha missat det- och den tråden får vara kvar. Jag vet skillnaden men du kanske ändå kan sätta ord på det?

Men alltså - ni är alla vuxna människor - ser ni inte skillnaden mellan att efterlysa/hylla folk och att snacka skit i förtäckta ordalag?

Om fler frågor i ämnet uppkommer så rekommenderar jag att antingen lyfta frågan med @Gunnar eller att starta en tråd om det fenomenet (företrädesvis på Om Buke-forumet) och lämna den här tråden till det den var avsedd för.
 
Fast alltså även om man förlorar en partner och sedan skaffar sig en ny så ersätter man ju inte personen? Olika personer har olika platser i ens hjärta, och det är inte som att den person jag börjar älska skyddar undan någon annan, utan det går att älska flera personer/djur utan att det är något konstigt.

Jag har tappat kontakten med vänner över åren och även om jag träffat nya tar ju dessa en annan plats i mitt hjärta och liv, naturligt eftersom de är andra personer.

Alltså är min mening att ingen är oersättlig. Och det faktum att en person för tillfället inte är det för någon ändrar inte det faktum att hen i grunden är oersättlig.
 
För egen del är jag mycket tacksam över att slippa de förtäckta rasisttrådarna där Sverigedemokraterna hyllas. De har jag inte sett på ett tag nu. Så de användarna saknar jag inte alls.
 
Alltså, om någon på t ex jobbet slutar så upplever jag att det liksom bara förändras, plötsligt känns det som den personen aldrig varit där. Mycket märkligt tycker jag. Så känns Buke nu, när vissa användare är borta som jag gillade mycket så känns det bara som de aldrig varit här och nu är det en ny grupp. Annat är det såklart med vänner och familj som jag bryr mig om på ett annat sätt och saknar på ett annat sätt också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp