Bukefalos 28 år!

Man saknar båset när kon har rymt

Jag tycker att båset lätt fylls av andra "kloka kor" om vi ska prata forum eller kollegor på arbetet. Många gånger finns dom som kan uttrycka sig precis lika bra eller vara precis lika pålästa/kompetenta men som tidigare inte sagt/skrivit/gjort något då andra haft rollen som faktaägare. När luckan uppstår träder dom fram.
Vänner eller släktingar (som man har en bra relation med) är en annan femma.
 
Jag tycker att båset lätt fylls av andra "kloka kor" om vi ska prata forum eller kollegor på arbetet. Många gånger finns dom som kan uttrycka sig precis lika bra eller vara precis lika pålästa/kompetenta men som tidigare inte sagt/skrivit/gjort något då andra haft rollen som faktaägare. När luckan uppstår träder dom fram.
Vänner eller släktingar (som man har en bra relation med) är en annan femma.

Intressant reflektion. Man säger ju att varje gång en medlem tillkommer eller försvinner, så förändras gruppen och rollerna omformuleras.

Tänkvärt. Tack! Du fick mig att fundera ytterligare ett steg. :) :idea:
 
Senast ändrad:
Jag tycker forumet har förlorat på de som försvann och väljer själv att inte delta i diskussionerna i samma utsträckning längre då jag inte tycker det har samma utbyte.
 
Men hallå, vi är på senior och ingen av er är rookie, sen när är det ok att diskutera enskilda användare?

Tråd sanerad, låt @prinsessfeminist få diskutera fenomenet istället!

LenaH, moderator

Inlägg 1 refererade till bukefalister som inte hänger här som nu är. Ingen av de namngavs här, men det finns andra trådar där flera namnges ofta och upprepande- du kan inte ha missat det- och den tråden får vara kvar. Jag vet skillnaden men du kanske ändå kan sätta ord på det?
 
Många gånger är det dom som är lite "jobbiga"/annorlunda som skapar ett levande forum. Men samtidig kan det gå för långt också och då blir det en dålig stämning. Det kan vara en svår balansgång.

Jag tycker dock att det har fungerat bra här. Moderatorerna och Gunnar gör ett utmärkt jobb.
 
Många gånger är det dom som är lite "jobbiga"/annorlunda som skapar ett levande forum. Men samtidig kan det gå för långt också och då blir det en dålig stämning. Det kan vara en svår balansgång.

Jag tycker dock att det har fungerat bra här. Moderatorerna och Gunnar gör ett utmärkt jobb.
De som sticker ut på ett eller annat sätt är intressanta. Bra uttryck där, att det blir levande. Mainstream är bra men - mainstream.

Håller också med om att det kan gå för långt. När det mals på om samma saker om och om igen, tråd efter tråd. Det kunde vara intressant att se vad som skulle hända om ingen svarade.
 
Men visst vore det intressant? ;) Tänk dig, vad skulle de göra? Rapa samma saker till varandra? Hylla varandra?

Det kanske skulle ta stopp?
Jaa.. Jag vet inte alls vilka du syftar på och vilket malande du menar så jag är lite osäker på hur jag ska.. Hur säker man.. Bedöma det. Det skulle väl dö ut rätt omgående här men jag kan tänka mig att hos vissa (tänker inte i huvudsak på detta forumet nu utan på t.ex större forum om familjelivet) ligger suget att provocera så starkt att de säkert skulle kunna hållas utan att någon svarade dem. Finns säkert något liknande exempel här med men många av dessa trådar läser jag som kvällsnöje och klickar vidare så jag har inte bekantat mig så mycket med dessa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp