Mantorp eller Gärds?

draken

Trådstartare
Vilken av Mantorp eller Gärds har den lättaste *-banan?
Med tanke på debuten i år.
Jag bor precis mitt emellan och vill gärna välja rätt. Har inte ridit dem tidigare.

Sv: Mantorp eller Gärds?

Ska du debutera *, eller bara göra första starten för året?

Jag har bara ridit lätt klass i Mantorp, och den var svår - mer lik en * faktiskt (våren 2005).

Mantorps bana är ganska svängig och går upp och ned i ett grustag typ, så det kan vara svårt att hitta en bra rytm där. Inga längre galoppsträckor där heller.
Dessutom har de ett inte spec inbjudande vattenhinder som var väldigt svårt i * våren 2005, men jag har hört att det var lättare (mera sjysst byggt) på hösten...

jag skulle nog valt att debutera nere i gärds...:)

Har visserligen inte ridit häst i mantorp men jag rekomenderar gärds. Har debuterat två hästar där och det har gått bra.

jag debuterade i mantorp o tyckte det var bra.
inga problem alls.
svängigt som nån sa så tidne är svår att hålla men hindrena tyckte jag var schyssta.

man får väl välja det som passar sin häst.. mindre bra dressyr häst, men snabb i terrängen får säkert en framskjuten plac, mantorps bana brukar vara väldigt utslagsgivande...

i höstens lätta klass kom en person 2:a på 110 straff!! å det var många startande.......:o :D

draken skrev:
Vilken av Mantorp eller Gärds har den lättaste *-banan?
Med tanke på debuten i år.
Jag bor precis mitt emellan och vill gärna välja rätt. Har inte ridit dem tidigare.
Gärds! :bump:
Visserligen ny banbyggare iår men samtidigt har vi det inte särskilt backigt eller så...
Iår kommer det vara en * junior/YR klass på söndagen. :d

synd att tävlingarna krockar med Gbg horse show bara.. har bokat biljetter till fredagen så hoppas inte den lätta klassen går den dagen........:angel:

fälttävlansnisse skrev:
vad kul:banana:

Är det 100% fastställt?
Japp.

Fredag: 100 klass + Msv ponny kat D
Lördag: ** + 90 klass + Lätt ponny kat D
Söndag: * med en egen klass för jr/YR

Proppen är klar och är på G hos förbundet nu.

Binsan skrev:
synd att tävlingarna krockar med Gbg horse show bara.. har bokat biljetter till fredagen så hoppas inte den lätta klassen går den dagen........:angel:

sorry...
Gbg vägrar flytta på sej :angel:

jag får väl sälja min biljett o köpa en ny till på sön om det finns några kvar..:mad:

för till gärds måste man ju åka!:) :)

kompisen kommer dock inte bli glad...

Binsan skrev:
jag får väl sälja min biljett o köpa en ny till på sön om det finns några kvar..:mad:

för till gärds måste man ju åka!:) :)

Du är så välkommen :bow:

Jag har köpt till Söndag och den klassen jag skall rida går då,vi kanske skall byta biljetter????

ja varför inte;) då går ju WC hoppningen...:) :)

ja vi lär ju inte ha någon användning för våra söndags biljetter i alla fall:devil:

ja det är inte första gången det krockar med just den dagen jag ska till gärds...

får väl rida den *-stjärniga nästa år om jag ska kunna se fredagens föreställningar...:D :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 232
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 770
Senast: Nepenthe
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 464
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag... 2
Svar
21
· Visningar
1 916
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka