Mapp med lösenord? Går det?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare rare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 847
R

rare

Jag skulle vilja ha en mapp som en lösenordsskyddad på min profil på datorn. Går det? Och i så fall hur gör man?

Sv: Mapp med lösenord? Går det?

Det du kan göra är att kryptera filen.
Har du Vista business, enterprise eller ultimate kan du göra så här http://www.tipsomvista.se/windows-v...-dina-filer-sa-att-bara-du-kommer-at-dem.html

Annars kan man ladda ner en mjukvara som krypterar filer åt en, tex truecrypt, eller så använder man tex winzip och gör en krypterad zip-fil. De är lätta att hantera eftersom du kan flytta vad som helst till zip-filen, men för att sedan öppna den så måste du ange lösenord.

Är du admin på datorn kan du ju ganska enkelt se till att inget av det som finns på ditt konto kan öppnas eller användas av andra.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
749
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 437
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
697
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Sitter och jobbar hemma. Jag har en laptop med ganska mycket minne. Jag kör allt lokalt på C jag gör förändringar i en fil (cad) och...
Svar
2
· Visningar
406
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka