Maraton är död

Sv: Maraton är död

Tråkigt, men han var ju till åren. Mycket fin hingst.
 
Sv: Maraton är död

vad paff jag blev när jag såg rubriken. usch! Men han var ju gammal så inte särskilt konstigt.

Dog han naturligt eller, nån som vet?


Har hans dotter + 3 barnbarn till honom. Otroligt fin hingst måste jag säga.
 
Sv: Maraton är död

Tråkigt att en sån fin hingst gått ur tiden. RIP!!
Jag har lite roliga minnen med honom när jag gick hästskötarkurs på Flyinge och fick rida honom i en kadrilj. Helt underbar att rida. Mitt sto fick senare en avkomma efter honom som var lika lättriden.
Måste ju också berätta att när vi slutade kursen så gjorde vi lite bus och satte in en cykel av märket Maraton som var tillsnyggad lite som en häst, i hans spilta.
Jag tror att Bo Jenå som hade hand om honom uppskattade skämtet. Personalen där hade en härlig inställning så det var jättekul att få vara där.
 
Sv: Maraton är död

*KL*

Jättetråkigt men vilket fantastiskt liv han måste ha haft man har ju aldrig hört om några värre krämpor ens på ålderns höst!!

Har också haft förmånen att få vara undersåte åt denne gudomlige hingst - för gudomlig var han!! SÅ medveten om vem han var och ändå väldigt artig - alltid!!

Ja han har varit värdefull i svensk avel helt klart!!!
 
Sv: Maraton är död

Var det Maraton som var 'fosterpappa' åt ett moderlöst föl på ålderns höst, minns jag läste ngt i ridsport om det, eller blandar jag ihop?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (ATL) Den värdefulla travhästen Big Toro försvann spårlöst från sin hage för en månad sedan. I söndags hittades han död...
Svar
1
· Visningar
813
  • Artikel
Hästnyheter (ATL) En norsk ridskola i Skedsmokorset eldhärjades natten till fredag. Åtta av 28 hästarna kunde räddas. De andra befaras ha dött i...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp