• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Notorius
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 946
N

Notorius

Är de täckena stora i bogen?
Små eller stora i storleken?

Sv: Mark Todd

Synd, då lär de inte passa min häst :(
Får köpa ett och testa då.

Smaal, extremt smal.
Alla täcken halkar bakom manken eftersom de är så stora i bogen, då glider de ju.

Min häst är inte särskilt bred i bogen, tror jag, och på honom sitter MT bra. Täckena är skurna så att "manken" på täcket ska sitta en bit fram på halsen på hästen. Snabbknäppning i bringan och man kan reglera längden på dessa remmar bra, tycker jag.

Okej, men kan inte något täcke från Exklusiv vara något för dig då?
De kanske kan specialsy ett täcke åt dig, så du verkligen får en bra passform på det så att det sitter bra på din häst? www.exklusiv.nu

Jo kanske det, fast det är Mark Todd eller Horseware jag vill ha :p
Men jag ska kolla Exklusiv nu.

Det jag tänker på har iofs helhals, men det kan ju va stort i bogen för det :p

Jag har mark todd till min häst, skulle säga att han är normalstor i bogen.. Men som någon sa tidigare i tråden så kan man reglera dem rätt mycket framtill, så det är möjligt att det skulle passa din häst med.
Horseware och M.T tycker jag är de bästa täckena på marknaden just nu, iaf för min häst :smirk:

Jag tycker också att dom e normala, och väldigt ställbara.
Min pålle har 145 i MT och 140 i HW och dom sitter likadant..

Okej, nu velar jag bara mellan vilken storlek jag ska ha :p
Jag måste beställa så jag vill helst slippa skicka tillbaka och krångla.
135 täckena som han har är lite för stora och 125 täckena är nästan för små, men passar jättebra i bogen :p

Låter som om du, liksom jag, har en 130-häst. MT har den storleken. Hur det är med HW vet jag inte.

Okej, därifrån jag tänkt beställa finns det bara i 125, kanske ska chansa på det och hoppas att det passar :p

Liknande trådar

Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 040
Senast: Sassy
·
Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
221
Senast: EZMK
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 601
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
583
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka