Märke på sadel?

Sv: Märke på sadel?

Ja, när du säger det... Kanske är därifrån jag känner igen det.

Ingen annan som har några kvalificerade gissningar? :-)

ser ut som Paul Jones, är dock inte helt säker :idea:

Ja, min första tanke var faktiskt Sabre men jag har inte hittat nåt Sabremärke så att jag kan kolla.

Edit: Alltså, inte hittat nåt sånt märke på något annat...

Ja, kanske det är så det är :confused:

Jag har faktiskt ingen riktigt koll, men som sagt så var min första tanke Sabre men jag har inte lyckats kolla om det stämmer.

Tveksam på Paul Jones men jag ska undersöka saken.

Tack alla för era idéer!

Jag har samma märke på ett träns, och då sas det här på Buke att det var Action Horse....

3615729.jpg

jag är så gott som säker på att det är Paul jones, då jag hittade en gammal sadel i sadenkammarn idag som det stod Paul Jones på, på en liten plåtbricka med tydliga bokstäver, och nedanför på sadelkåpan var precis samma märke som du visar på bilden :idea:

Men om det nu skulle vara en paul jones sadel ts har så skulle det garanterat stå det någonstans på sadeln.

Så här ser iallafall en sadel ut med en ps logga.
http://www.aitkenssaddlery.com.au/images/products/70086.jpg

Jag tror mer på fjordtokans teori om att det är äkta läder.

Ts
Har du ingen bild på hela sadeln? Kanske blir lättare att märkesbestämma när man sett helheten.

Men om det nu skulle vara en paul jones sadel ts har så skulle det garanterat stå det någonstans på sadeln.

Så här ser iallafall en sadel ut med en ps logga.
http://www.aitkenssaddlery.com.au/images/products/70086.jpg

Jag tror mer på fjordtokans teori om att det är äkta läder.

Ts
Har du ingen bild på hela sadeln? Kanske blir lättare att märkesbestämma när man sett helheten.

Inte min :angel: Kanske helt enkelt kan vara så att märket på de äldre modellerna ser annorlunda ut? Ska komma ihåg att fota min imorrn. :bump:

Som jag skrev så har JAG ingen aning, utan det var andra här på Buke som skrev att det var Action Horse.

Förutom detta märke så är det även stämplat: Made in england

kl

Jag vill inte lägga ut bild på hela sadeln eftersom det inte är min, hittade den på annons. Enligt säljaren märkeslös men med detta märke på. Billig sadel som jag funderade på att köpa för vidare försäljning om jag kunde luska ut vad det var för märke så att jag visste om det var "värt det".
Med lite mer forskning så tror jag att märkningen enbart anger att det är äkta läder men om någon vet annat kan ni ju säga till :-)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
426
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
534
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 005
Senast: Tora
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
505
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår