Marketplace och Facebook. Hjääälp!

tott

Trådstartare
Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg intresserad av Marketplace och trodde jag skulle slippa de med de inställningar jag gjorde. Nä. Istället hoppar det nu, varje gång jag öppnar Facebook på mobilen, fram en sida om Marketplaceinställningar. Hur ska jag göra för att alternativt ta bort Marketplace helt och hållet eller få bort sidan som hoppar fram/ändra till "rätt" inställningar.
 
Klicka i så att det blir "anpassade inställningar". Det är så som det varit innan, bara att de nu informerar om vad de gör.
 
Tack!! Jag är alltså lurad 🫢
Haha, lurad vet jag inte, bara påmind om att facebook samlar in en sjujäkla massa information om allt hela tiden...

Jag kollar runt en del på marketplace. Har köpt/sålt/skänkt en del där också för att det är smidigt. Eller ja, så smidigt det nu kan bli med en bedrövlig sökfunktion. Många gånger har jag dock skrattat lite åt hur deras "läsa av bilder-funktion" arbetar. Som när jag sökt på akvarium och får fram såväl glasbord som vaser och vitrinskåp där det ingenstans i annonsen finns något som antyder på akvarium. Men då är det den där bildavläsaren som tänker att bilden föreställer något som kanske kan vara ett akvarium. Rörigt värre. Och inte finns det krav på att folk skriver något mer än rubrik heller, så annonserna kan ju vara väldigt otydliga minst sagt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 057
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 148
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 499
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp