Martingal med platta??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare iinaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 812
Sv: Martingal med platta??

Tigertofflan skrev:
bibmartingal? Vart kommer "bib" ifrån?

Bib = haklapp. På engelska/amerikanska.

Den ser ju ut som en haklapp i och med att den har ett läderstycke som sitter mellan ringarna.

Tigertofflan skrev:
bibmartingal? Vart kommer "bib" ifrån?

I england kallas den trekantiga läderbiten för Bib, det påstås att det ursprungligen kommer från ett indiskt (hindi) ord för trekant (lite onödigt vetande kanske ) :banana: :banana: :banana:

Hej alla!

Tack för alla svar! :bow:
Bra att veta att man ej kan ta ledande tygeltag =)

Håller på o letar efter en som passar både min plånbok och min pålle. Håller på o kollar upp om den som fanns på galoppsidan även finns som enbart martingal utan förbygel eftersom hästen drar stoora storlekar på förbyglar :crazy:

//k

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Bullen22
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: tessan.g
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 231
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka