Bukefalos 28 år!

Mask/larv i kattlådan

Micks

Trådstartare
Jag hittade en mask eller kanske snarare larv som kröp omkring i kattlådan! Den var drygt 1cm lång, svart/brun och jag trodde först att det var en silverfisk... Men det var det icke.
Katten är en innekatt så han kan inte ha dragit in larven utifrån.
Vad 17 kan det vara? :confused:

Själv har jag tvättat händerna typ 40 gånger sedan jag spolade ner den i toaletten... jag hatar alla djur som har fler än 4 ben :cry:
 
Sv: Mask/larv i kattlådan

Kanske var det en larv av pälsänger. De ser ut som silverfiskar i formen men ser svartbruna ut. Har man otur kan de komma fram ur golvspringor och andra gömställen. De är inte farliga för katterna men gillar katthår.
 
Sv: Mask/larv i kattlådan

Åh fy :( Jag som har sån sjuklig fobi för sånt här!!! Blir till att ringa bostadsbolaget på måndag så de kan kontakta anticimex... Argh!!! :cry:

Men då behöver jag ialf inte oroa mig för att det är en rumpmask då ialf? :)
 
Sv: Mask/larv i kattlådan

Det finns så vitt jag vet ingen inælvsmask som ser ut på det sættet. Pælsængrar går inte att utrota før bekæmpningsmedlen tar inte kål på æggen.
Om du vill kan du lægga något av ylle eller pæls brdvid kattlådan før att se om något æter hål.
 
Sv: Mask/larv i kattlådan

Nej jag tror inte heller att det är en inälvsmask. Jag hittade en sån i min juice en gång också...!!! Vi har ingenting av päls eller ylle här hemma, vad jag vet...
Silverfiskar har vi också så vi kmr bli tvugna att få hit anticimex vilket som. Kanske skulle spara alla kryp jag hittar i en burk så dom kan artbestämma de små äcklen...! :(
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vår familj har sorg. Vår älskade lilla halta vildkatt har gått över regnbågsbron. :cry: Jag vet inte hur många som minns honom, skrev en...
Svar
7
· Visningar
1 396
Senast: Prosit
·
D
Katthälsa Hej, Skulle vara evigt tacksam för lite råd. Vi har en katt blandras norskskogkatt/bondkatt. Vi har även en ragdoll katt som vi köpte...
Svar
1
· Visningar
1 619
Senast: Tispe
·
Övr. Katt Har precis kommit hem från vet... var där för att vår nya lilla stjärna Tristan drog hem öronskabb och smittade vår ett år gamla Isac...
Svar
10
· Visningar
1 764
Senast: skojskrot
·
D
Övr. Djur Upptäckte jag hos mina kaniner:eek: De lever utomhus året runt och nu på vintern är det svårt att göra rent eftersom ströet fryser som...
2
Svar
23
· Visningar
8 529
Senast: Dundret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp