Maskeradhoppning

Miranda.123

Trådstartare
Jag ska på maskeradhoppning på påsk lovet, ja det är ett tag kvar men jag vill vara förberedd så jag hinner fixa min och hästens utklädnad perfekt! Men jag har inga idéer på vad jag ska klä ut oss till. Vilken häst jag ska ha är inte bestämt än men färg och så spelar inte så stor roll. Det jag vill veta är VART man kan hitta alla utlädningssaker. Till människor är det ju ganska lätt men hur ska man hitta saker till hästen? Någon som vet någon bra sida man kan kolla på eller också har idéer på VAD vi ska vara? Alla tips välkomna:)
 
Med barnhårfärg (ur tvått bar på en tvätt) och maskeringstejp kan man göra mycket kul.
En st lillagubben, en geting eller en ko
 
Vad är de för färg på hästen?
Jag älskar maskeradhoppningar. Önskar jag vore yngre så jag kunde vara med på sånt och klä ut mig 😄
 
Vad är de för färg på hästen?
Jag älskar maskeradhoppningar. Önskar jag vore yngre så jag kunde vara med på sånt och klä ut mig 😄
Eftersom jag ska vara med och rida på en ridskola så är det inte bestämt vilken häst jag ska ha än, men troligen blir det en skimmel, fux eller brun :D Vet du vart man kan hitta utklädnader? När jag söker utklädnad till häst och ryttare eller liknande kommer endast häst utklädnader till människor
 
Eftersom jag ska vara med och rida på en ridskola så är det inte bestämt vilken häst jag ska ha än, men troligen blir det en skimmel, fux eller brun :D Vet du vart man kan hitta utklädnader? När jag söker utklädnad till häst och ryttare eller liknande kommer endast häst utklädnader till människor
Det finns ganska mycket man kan göra själv om man är lite pysslig! Vill du köra på ngt inom påsktema finns det ju massor som ägg, kyckling, påskkärring osv 😊
 
Jag har vunnit maskeradhoppning utklädd till bi/humla med blomsterklädd häst. Jag sydde fast en svart rand på en gul poncho jag hittade, hade sådana älvvingar man kan köpa till barn och gjorde små antenner av ståltråd och pompoms. Till hästen hade jag bara så många fuskblommor/blad jag kunde få tag på fastsurrade på utrustning, man och svans. Lätt att rida i och funkade fint på lite kinkig ridskoleponny :)
 
Jag har hittills bara varit med på 2 maskerad tävlingar, första gången jag var med var jag pirat. Gjorde ett eget ländtäcke och målade med vit tygfärg en döskalle och red med, hade ett par gamla solglasögon som var pajj, så norpade glaset från dom och klistrade fast ett resårband, så jag kunde ha som "lapp" för ögat men ändå se.

Andra gången jag var med var jag riktigt tråkig, klädde ut mig till lastbilschaufför (det är mitt jobb, så med andra ord red i jobbkläderna :p ) sen gjorde jag små däck i wellpapp som jag målade och satte på hästens skydd. Sen försökte jag mig på att göra en 8 omringad av ett V, dock syntes bara 8:an, tanken var att det skulle symboliserat V8.

Hade gärna varit med i en maskeradhoppning igen, har maskeradkläder att kunna vara med som Ezio Auditore from Assassin Creed eller försöka skramla ihop fler kläder och klä ut mig till Gellert Grindelwald från Fantastic Beasts and Where to Find them (harry potter).

När jag valt maskeradkläder har jag försökt hitta något som är praktiskt att rida i, speciellt när det är hoppning. Så har jag tänkt och gjort. :)
Hoppas du hittar lite inspiration. Finns mycket inspiration där ute. :D

maskerad0.jpg
 
Sonen har varit med på några maskeradhoppningar och på en av dessa var han spindel. Vi pyntade hästen med spindelnät; snabbt, billigt och lätt. :D Vi satte en spindel i manen också, men den syns inte på bilden.
 

Bifogade filer

  • Spindel.jpg
    Spindel.jpg
    122,6 KB · Visningar: 50

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 999
Senast: Lobelia
·
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
539
Senast: Åsa A
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 951
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 014
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp