Måste bara fråga .

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare EvensPila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 868
E

EvensPila

Har en liten fråga bara :angel: Undrar vad det finns för typer av islandshäst tävlingar. Har hört om distanslopp för islandshästar, avelsbedömningar, och i viss mån gångartstävlingar. Är det någon som har lust att berätta lite mera om de olika tävlingsgrenarna,
vad de innebär, vad man gör, bedömingen osv. ..?

Sv: Måste bara fråga .

I viss mån gångartstävlingar?! Det är nog bland det vanligaste i islandsvärlden :angel: Det är för det mesta detta man tävlar med islandshästar.

I viss mån gångartstävlingar?! Det är nog bland det vanligaste i islandsvärlden :angel: Det är för det mesta detta man tävlar med islandshästar.

Jojo det vet jag, men jag vet inte så mycket om hur det går till på själva tävlingen. :idea:

Jojo det vet jag, men jag vet inte så mycket om hur det går till på själva tävlingen. :idea:

Jaha okej :) Det var annat det. Man visar sin häst i dess olika gångarter. Man får välja vilka klasser man vill starta i och i vilka gångarter. Ibland är man flera på banan samtidigt och ibland ensam.

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 582
Senast: hastflicka
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 493
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
16 169
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 668

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka