Bukefalos 28 år!

Måste man?

F

FridaW

Jag är en tjej på 14 år som tävlar hoppning på ett arabsto. Har en kompis som säger att jag måste tävla i dressyr också, vet inte varför, men är det så ? :confused: Hon sa någonting om att hästen blir förvirrad annars eller något sånt :S
 
Sv: Måste man?

Jag tror inte det finns något sammband i att tävla både dressyr och hoppning. Däremot är ju dressyren grunden för allt, så för att lyckas på hoppbanan gäller det att man är en jä*el på dressyren. Men bara för det så måste man ju inte tävla i det:smirk:
 
Sv: Måste man?

Det är klart att du inte måste:rofl: har du sett Malin eller Helena på dressyrtävling det senaste?
Din kompis har fått det hela om bakfoten;)
Man måste rida dressyr oavsett vilken disciplin man utövar, men givetvis inte tävla!
 
Sv: Måste man?

Du måste absolut inte tävla dressyr!
Men dressyrträningen är viktig för att hoppningen ska gå bra och för att din häst ska hålla länge och må bra:)
 
Sv: Måste man?

Nej, klart man inte måste tävla dressyr;) Men träna måste man ju:) Man måste ju ha kontroll över hästen när man hoppar och så är det ju nyttigt för hästen också:d Hästen behöver ju arbeta i rätt form för att förebygga skador och kunna bära upp sin ryttare på rätt sätt.

Men det här vet du säkert redan:D Men enligt mig måste mabn absolut inte tävla, bara man tränar så räcker ju det!!
 
Sv: Måste man?

Tänkte väl det. Frågade henne vad det spelade för roll ifall jag tävlade i dressyr, kan ju lika gärna träna dressyr (vilket jag gör). Men hon sa att hästen känner på sig om det är tävling (jovisst, det gör den) men fattar inte varför det skulle vara tvunget att tävla. Men tack så mycket för svaren iaf :) nu slipper jag oroa mig för att jag gör något fel för att jag inte tävlar i dressyr :p
 
Sv: Måste man?

självklart behöver man inte tävla i dressyr för att man tävlar ihoppning och tvärt om. Men för hästens skull bör den ridas/tränas i anndra disepliner en mot vad den tävlar i.
 
Sv: Måste man?

:eek: Men HALLÅ!! det är väll självklart att ni MÅSTE tävla!!:eek:
Jag menar.. om du ska tävla LA hopp så måste du ju ha minst en placering LA dressyr!!:eek:
Du kommer förstöra din häst! Ni kommer bara flänga runt och riva allt!!

haha.. nej;)
såklart inte. Men träningen den kommer du inte undan:p
Hade en tjej i stallet som dock ansåg att det var som ovan;) suck..
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 813
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 556
Senast: settis
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Lutten
·
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp