mat till frysen

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare vinkelina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 455

vinkelina

Trådstartare
Har vintersemster i slutet på veckan och tänkte då passa på att laga mat och frysa in. Men kommer inte på några rätter.

Brukar oftast bli olika frestelser/lasange och andra lådrätter. Men de blir rätt trist att äta i längden.

De skall gärna vara färdiga måltider som man kan ta fram.

Sv: mat till frysen

Vi fryser in nästan allt utom typ potatis...

Tycker framförallt rätter med ris/bulgur blir bra (korvstroganoff, biffstroganoff, wokad kyckling i någon sås, kyckling med currysås, köttfärsbiff med sås o.s.v.) Gillar dock inte när det man har till riset är mest "vatten" (alltså buljongspad typ) för då blir riset lätt grötigt.

Pasta med diverse pastasåser tycker jag funkar utmärkt också.

Sv: mat till frysen

En av mina favoriter att ladda upp med i frysen är "thaigryta" (egentligen slänger jag ihop det jag har hemma eller det jag är sugen på men brukar bli kokosmjölk, grön curry, kyckling, paprika och champinjoner). Gott med både ris och bulgur till och kokosmjölken tycker jag gör så riset blir gott fast man värmer upp det.

Enchilladas brukar jag göra också eftersom jag har ett recept för 4 personer så då gör jag en stor omgång när jag ändå är på gång och sen fryser jag in. Det är nog min favorit att göra eftersom det funkar att bara äta som de är men sen kan man piffa till matlådan med sallad, guacamole, gräddfil, salsa eller vad man nu vill ha. Supergott :d

Liknande trådar

Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 027
Senast: starcraft
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 456
Senast: Freazer
·
Mat Sannolikt fel prefix men hittar inget passande. Jag undrar om det är möjligt att som privatperson donera livsmedel till någon...
Svar
14
· Visningar
633
Senast: NilHe
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
234
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka