Mat till mager kattmamma?

Sv: Mat till mager kattmamma?

Men jisses, de var de sötaste kissebebisarna jag sett på länge!

Jag har en liten fallenhet för långhåriga gråa (eller blåa, heter det väl egentligen?) katter, så den skulle jag nog kunna ha hemma hos mig i framtiden:angel:
 
Sv: Mat till mager kattmamma?

Men så praktiskt.
Det står en sådan burk här som köpts åt kattmamman.

Vi gillar att ge burkmat det känns litet lyxigt och bra.
Det blir nog så att vi ger extra burkmat till de som är hemma på dagen och inte lyckas så bra med jakten medan de andra får klara sig med torrfoder.
Annars så blir vissa alldeles för feta.

Jag skall bara försöka att hitta en bättre sorts torrfoder.

Mamman ser redan litet rundare ut.
Kan det gå så fort?
Nöjdare och mera tillfreds verkar hon också.

Är de väldigt nergågna tycker jag man märker snabbt när de börjar lägga på sig. Sedan är det väl möjligt att det till viss del är en placebo-effekt.;)
 
Sv: Mat till mager kattmamma?

Vad bra att hon ökat på så snabbt! Vad jag förstår så har många feta katter blivit smalare på blötmat än torrfoder. Just för att det är mer "rätt" mat.

Kolla Granngårdens sortiment, där fanns det rätt många torrfodersorter (någon annan får dock rekommendera speciellt märke, jag har hört att Orijen och Hills är bra men har inte lusläst innehållsförteckningen så jag vågar inte stå för det) i storförpackning så det blir billigare.

Hur många ska du behålla ur kullen?:love:
 
Sv: Mat till mager kattmamma?

Jag har en liten fallenhet för långhåriga gråa (eller blåa, heter det väl egentligen?) katter, så den skulle jag nog kunna ha hemma hos mig i framtiden ....
Den skulle säkert få det jättebra hos dig.
Men vi skall behålla alla själva som de egoister vi är.
Det är generationsskifte på vår kattflock så vi behövde verkligen den här kullen.
 
Sv: Mat till mager kattmamma?

Hur många ska du behålla ur kullen?:love:

Alla!
Vi är så otroligt glada över dessa kattungar.

Visst har vi många katter men dels så har vi plats och dels så behövs det mot mössen och råttorna.
Minst 6 vuxna och jagande katter behövs för att få musfritt.
Och så är ju katter så underbara som sällskap.
De följer med och matar hästar och finns ikring hela tiden.

Gården är 3 bostadshus och ett stall stor samt ligger mitt i skogen.
Sork är också gott att äta.

Nu så måste jag ut och klappa.
Kurrr-kurr.
 
Sv: Mat till mager kattmamma?

*Uppdatering.*

Kattmamman var inte så nedgången men på väg åt fel håll.
Nu så är hon på väg upp i vikt och hull och mår prima.
En av kattungarna har börjat att äta litet välling och det avlastar också mamman.

Jag måste åter tacka för hjälpen det fungerade ju jättebra!
 

Liknande trådar

B
Övr. Katt Hej! Har nog aldrig skrivit här förut men nu har jag funderingar på hur man gör när man tagit han om en mamma hennes 4 ungar (5v) och...
Svar
2
· Visningar
1 216
Senast: Sol
·
Övr. Katt Min nu 6 månader gamla kattunge har gått från att vara halvt anorektisk (som liten o då var vi väldigt oroliga för han ointresse av mat)...
Svar
10
· Visningar
1 204
Senast: Boj
·
Katthälsa Vår 2,5-åriga kastrerade hankatt var inne för sin årliga rakning till vet (långhårig huskatt som lätt får tovor) härom dagen. När de...
Svar
7
· Visningar
1 678
Senast: Heulwen
·
S
Övr. Katt Min lilla Zmulan fick för exakt 2 v sedan fyra små underbara kattbäbisar. Hon är en jättebra mamma och ungarna växer så det knakar:love...
Svar
2
· Visningar
2 203
Senast: storeskog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp