Mata 2 kattungar

Jag förstår inte vad som är svårt. Så länge de diar och äter när de är hungriga får du väga dem varje dag och ha koll på att ingen av dem halkar efter. I så fall får du stödmata. När de börjar äta "vanlig" mat får du övervaka dem när de äter och kanske väga varje vecka.
Lycka till!
 
Hur gör ni? Omöjligt att veta vem som äter vad och hur mycket. Hur styr ni upp det?

Om det är kattungarna du skrivit om i annan tråd, dvs de är några månader och diar inte, så behöver du inte detaljmata dem olika sinsemellan. De är små och växer, ge ett kattungefoder enligt normala angivelser och håll noga koll på hullet dvs främst om de verkar behöva lite mer.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hittade ingen tråd om detta så startar en: Vad ska man som nybörjare tänka på när man tar hem en kattunge? Tips och råd? Vilka...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 468
Senast: Gimlan
·
Katthälsa Hej min katt har nyss får kattungar 2 av dom dog men en överlevde. Nu är det något fel på vaktades såg att ena va helt svullen nu är den...
2
Svar
20
· Visningar
1 724
Senast: Liten
·
Övr. Katt Till nyår får jag hem 2 stycken kattungar och vill kolla efter klösträd. :) Det kommer bli innekatter i en stor lägenhet på 96kvm och...
Svar
7
· Visningar
562
Senast: Twihard
·
Katthälsa Malla blir 15 år och börjar tappa i vikt. Hon är frisk i övrigt. Hon äter mjau torrfoder men jag tänker att jag behöver ge henne något...
2
Svar
27
· Visningar
1 840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp