Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag har en plan att lägga en matbudget och planera inköpen bättre då jag tycker att det är lite galet att lägga så mycket pengar på bara mat även om vi har nästan obefintligt med svinn då hundarna äter upp det inte vi äter
Rimligt för oss är nog runt 3oookr absolut max 4oookr.
Då kan vi äta god och nyttig mat med bra råvaror utan att snåla, bara planera bättre.
Vi har ju en budget på 4000 :-/månad.
Det blir stor skillnad på om vi planerar inköpen. Planerar vi inte så rasar vi lätt iväg 1-2000 kr mer i månaden i matkostnader, men ändå finns det aldrig mat i kylen känns det som.
Om jag skriver inköpslista (excelark, ser kostnaden direkt) för varje veckoinköp håller vi budgeten mycket bättre, vi har alltid mat i både kyl och frys på något vis. Samt att vi får fler matlådor att lägga i frysen
Önskar vi kunde minska ner kostnaden mer varje månad och lägga undan/spara de pengarna till något kul.
Men då måste jag engagera mig (ännu) mer och göra fler grytor och storkok, tänker inte göra minska kostnaden genom avkall på råvarornas kvalitet.
Vi började räkna på hur mycket vi lägger men, eh, gav upp pga dåligt samvete.![]()
Oj, vilken svår fråga2 vuxna, 2 barn
Storhandlar alltid för drygt 3000 kr (folk vill ofta inte stå bakom oss i kön vid detta tillfälle, förstår inte varför) Sen tillkommer kanske 3 tusen för köp av komplement varor under månaden. Jag räknar med att vi ligger runt 6-7 tusen men då ingår det drygt tusenlappen för minste barnets ersättning och blöjor. Alldeles för hög om du frågar mig men maten går åt så tydligen där vi bör ligga
![]()